Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Musik: Hvad hører du nu?

MSThychosen
MSThychosen
Mine 3 mest hørte kunstnere ifølge spotify er:
imagine dragons (suprise suprise)
American authors (no Shit)
The 1975 (you kiddin?)

Ingen overraskelse!
men i 2018 bliver The 1975 nok kastet ned af listen medmindre de disker op med et nyt album

imagine dragons er bandet(!!) for mig

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Joeyvind
Joeyvind
Ny video fra mægtige Machine Head er netop landet, meget groovy og ustruktureret, men ellers er det som man kender dem fra Through The Ashes of Empires perioden.

https://www.youtube.com/watch?v=WYeDJxWvA_I

Har netop købt VIP billetter til deres koncert i kbh 1 maj, med Meet & Greet til mig og min fætter

Hej lille tulipan - Tilføj mig på PSN: joeyvind/Twitter @joeyvind
Ak-master
Ak-master
Har lyttet en del til den nye EP af The Minds of 99. Glimrende!
"Ubåd" rykker dig godt rundt. Jeg læste en artikel om EPen, hvor der blev skrevet noget i stil med "den uheldigt betitlede sang" om førnævnte. Tænkte først, at de blot mente, at det er en spøjs og ikke særlig mundret titel. Men så blev jeg et par linjer senere mindet om Peter Madsen. Sammenfaldene bliver endnu værre, når teksten ruller ud af højtalerne. hehe. Men det er sgu stadig et godt nummer. Glad for de havde nosser til at udgive den på trods af hele den her sag.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
MSThychosen
MSThychosen
DNCE er funky as fuck! Det skidt at have en knæskade der gør Jeg ikke må danse, for når jeg hører dem må jeg bare danse!!
er fan!

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Som hver december, hører jeg primært metal når det bliver mørkt og koldt. Denne måned har mest stået på gode, gamle, vilde, og ekstreme Fleshgod Apocalypse-plader, og alt det fjolleri der følger med. Kan varmt anbefale pladen Agony, hvis man vil opleve symfonisk dødsmetal taget helt ud i ekstremerne.

Og så er Primordial jo altid en klassisker en i den kolde tid.

Ak-master
Ak-master
Citerer MSThychosen:
Mine 3 mest hørte kunstnere ifølge spotify er:

Ahh, min top 5 er:
Bisse
Father John Misty
Red Hot Chili Peppers
Peter Sommer
C.V. Jørgensen

De to første er jeg ikke overrasket over. Red Hot Chili Peppers dog.. Men jeg har vist også hørt deres Stadium Arcadium igennem nogle gange. Faktisk en temmelig fed plade. Peter Sommer og CV skyldes nok mest af alt, at jeg ikke har haft dem liggende på PCen, hvor jeg også hører fra (dog mindre og mindre i løbet af året). For i virkeligheden er Elliott Smith nok min mest hørte kunstner i år (han topper uden sammenligning min last.fm). Fuck, jeg har lyttet meget til ham. Næsten for meget. Lytter lige nu til min 2017 top 100 på Spotify, og lige nu lytter jeg faktisk helt præcist til Elliott igen.

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Nu har jeg lige lagt det gotiske og det tunge på hylden for en stund, for at genopleve noget Suede. Hold kæft, deres selvbetitlede debutplade er god. Dog Man Star og Coming Up får sig uden tvivl en omgang også. Er i et humør, kan jeg mærke. Anderson og kompagni er bare så meget bedre end andre britpop bands, måske lige med undtagelse af Blur.

Snake
Snake
Lige nu hører jeg mest old school hip-hip. I ved klassikerne som Pac,N.W.A,Nas,Biggie,Dre osv. Dem hører jeg mest blandet sammen med lidt 50 cent og Eminem. Jeg hører også en lille smule new school hip-hip. På det sidste kan jeg rigtig godt lide Jonyer Lucas mere specifikt kan jeg lide 2 af hans sange "I'm not racist" og "I'm sorry". Ville virkelig anbefale jer de 2 sange hvis i mangler noget nyt at høre.

Tillagt 2017-12-15 00:27:
Min spotify playliste hvis der er nogen der er interesserede

https://open.spotify.com/user/shantier/playlist/45q5l5dYZzAwKdQIeYMDtN?si=hVPRZMd4QoyOY1wZMI5C9A

Joeyvind
Joeyvind
Har sat afdelingens radio til at spille RadioSoft hele ugen, kun for at pisse kollegaerne af. Når klokken slår 16 og de fleste er gået hjem skifter jeg over til MyRock.

Ak-master
Ak-master
Eminem har lige udgivet nyt album i dag. Har ikke hørt det hele endnu, men det lover meget skidt.

alex2life
alex2life
Citerer Ak-master:
Eminem har lige udgivet nyt album i dag. Har ikke hørt det hele endnu, men det lover meget skidt.

Fuck mig, havde slet ikke opdaget at han havde en ny plade på vej - Men nu er jeg da lidt bange for at lytte til det :I

Har førhen holdt mig meget til hans gamle og holdt mest af det mens jeg har været meget skeptisk over for det nyere. Jo mere jeg har fået hørt af hans nye albums, jo mere har jeg dog fundet kærligheden til dem

Bliver meget interessant at høre det her!

Ak-master
Ak-master
@alex
Har du fået hørt Revival?
Jeg har selv lyttet noget mere til pladen. Som det moderne menneske jeg åbentbart lige er blevet, har jeg dog haft svært ved blot at høre den fra start til slut, så nogle af sangene kan jeg stadig dårligt huske. Jeg har skrevet en anmeldelse, men jeg bliver nok nødt til at høre pladen helt igennem et par gange mere før jeg fælder min endelige dom. Hvorefter jeg måske smider den op på GR.

alex2life
alex2life
Har ikke lige fået hørt den endnu! Men nu hvor du nævnte det så får jeg den lige åbnet op i en fane så jeg kan huske at få lyttet til den!
Tak til Yousee for allerede at have den klar ;P

Læste lige din anmeldelse og damn... har på fornemmelsen at det nok bliver en af dem der skal høres en god del gange før jeg kommer til at kunne lide den

Og meh til alle de featuring jeg kan se :I
Ikke fordi de ikke er gode for sig selv - Men jeg er lidt ked af hvor ofte det ender med at påvirke hans stil alt for meget så det virker som om det er ham der er feat på en andens track :I

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Jeg vil ærligt indrømme at jeg aldrig har kunne lidt Eminem. Jeg ser simpelthen ikke den mængde kvalitet som alle andre synes at se. Så skulle det da lige være den collab han lavede med Royce da 5'9''. Næh du, hvis det skal være hip-hop så stik mig noget Roc Marciano, noget Jedi Mind Tricks, noget Danny Brown, El-P, Killer Mike, eller Lupe Fiasco.

Jeg sidder lige og genopdager AT.LONG.LAST.A$AP, fra et par år siden. Vilde produktioner, vilde features.

Joeyvind
Joeyvind
Den nye skive får godt nok også mange hug fra anmelderne.

Hørte naturligvis også Eminem i 00érne som the The Slim Shady LP og Marshall Mathers LP.

Men det genere mig at se alle de gæste optrædende som Rihanna, Beyonce hvis eneste formål er at lave et catchy omkvæd.

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Julen er slut, og det nye år skal ikke spilles ind med den grumme lyd af hverken guitar eller dobbelt stortromme anslag. Den skal spilles ind med Fleetwood Mac, så Rumours får da lige en rotation. Så kan jeg grave i deres diskografi bagefter.

MSThychosen
MSThychosen
Jeg er begyndt at høre noget fra en ellers totalt ukendt kunstner for mig, nemlig Quinn XCII - Han er super cool, virkelig afslappende musik, og så kan jeg egentlig ret godt lide hans tekster

Hvis nogle skulle være interesseret i at høre noget fra ham, vil jeg klart anbefale den han har skrevet der hedder Flare guns, den er catchy, og er lidt for dem de rmåske har et halvt knust hjerte eller sådan noget for tiden..

Prøv ham, han er fed!

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Jeg er gået totalt i 60er og 70er mode, med Britisk elektrisk blues ala John Mayall, Peter Green og CSS. Måske kommer der også noget Alexis Korner solo med, hvem ved. Jeg skal til at have stemt den guitar, så jeg kan lære at spille noget blues. Lige nu står den på Led Zeppelin, et band jeg har et meget anstrengt forhold til, men som ikke desto mindre lavede fed musik.

Stampe128
Stampe128
Hører mest musik på arbejde p.t., og der er jeg inde i en stime, hvor ambient/minimalistisk musik fungerer bedst for mig. Så den står mest på Stars of the Lid og GAS for tiden, men især GAS er også bare vanvittigt godt!

Ser man bort fra ambient musik, er jeg blev ret glad for Scattles seneste album, "Sketch". Virkelig noget klasse synthwave/electronisk musik.

Og så bakker jeg lige Søren op: "Rumours" er en fænomenal plade. Dreams er et af mine favoritnumre... ish.

Ak-master
Ak-master
"Peter Green's Fleetwood Mac" er på mange måder Fleetwoods bedste plade. Selvom "Go Your Own Way" er temmelig fed.

Lytter selv i øjeblikket til alt mulig forskelligt fra 2017. Heriblandt elektroniske Blanck Mass med sangen "Please". Det er ret cool. Samt rockeren "3-5-7" af All Them Witches. Osv.

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer Ak-master:
"Peter Green's Fleetwood Mac" er på mange måder Fleetwoods bedste plade. Selvom "Go Your Own Way" er temmelig fed.

Fleetwood Mac, med Peter Green som frontmand, er en solid Britisk blues plade, helt bestemt, men slet ikke den fedeste Fleetwood Mac plade. Der er jeg meget uenig. Mr. Wonderful var jo en doven fadæse, og Then Play On kan man vel næppe kalde en klassisk blues plade, så jeg ved ikke om Peter Green-perioden er noget jeg i det hele taget vil betegne som en succes. Jeg synes helt klart at det bedste af Fleetwood Mac's materiale er kommet med Lindsey Buckingham.

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Jeg var i Kirppu i Slagelse forleden dag, og fik gravet lidt i et par vinylkasser. Det blev til en interessant bunke, som jeg er ved at gennemlytte i øjeblikket. Lidt en blandet landhandel, med alt fra ungarske folkesange til marchmusik. Glæder mig til at komme igennem hele bunken.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Thy Catafalque - Sarember

Femte sang fra deres nye album Geometria. Det er umiddelbart meget spændende, fedt og spændende band der altid finder nye måder at tilgå sin egne særprægede stil på. Denne sang flyder fra hårdt industrielt metal til smukke folkemelodier med et mellemøstæigt præg og dertilhørende trommerytmer.

Som en sidenote tror jeg faktisk at jeg i sin tid blev gjort opmærksom på bandet i denne tråd, helt tilbage i 2009.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Osiris Club - Winters Night On Sentinel Hill

Generelt minder de mig mest om Ulvers cover album Childshoods end hvor de spiller gamle obskure 60er prog numre. Men denne ene sang minder en hel del om moderniseret Pink Floyd, nok særligt pga hans måde at håndtere vokalen på.

Det er meget sejt og selvom det er throw back retro prog, så er det ikke uden personlighed.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!