Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Musik: Hvad hører du nu?

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Ihsahn - Twin Black Angels

Ihsahns nye album er ganske spændende, ikke voldsomt anderledes end hans tidligere, men har en del nye touches hist og her. Twin Black Angels er noget mere upbeat end man lige ville forvente fra ham, omkvæddet er ikke helt ulig noget Abba kunne have strukket sammen. Et godt og varieret album, hvis man er til catchy prog-black-metal-pop? Eller hvad hans musik nu skal forestille at være.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
Stampe128
Stampe128
Jeg kan anbefale Lows nye album, Double Negative, hvis man er en tålmodig lytter som har mod på at blive udfordret.

Derudover er Nonames nye album, Room 25, dødlækkert. Åbningsnummeret kører på repeat her.
Næsten eneste minus (og det er nok fordi jeg bare er gammeldags): Albummet er lidt overbefængt med profane ord, som jeg synes spolerer det lækre i den jazzede lys. Men jeg går også mere op i musikken end teksterne, så det kan være der er en mening med det...

Ak-master
Ak-master
Åbneren på Room 25 er nemlig ret fremragende, jeg blev derfor først lidt skuffet over de følgende sange, men efter flere og mindre sammenhængende lyt er resten af pladen også så småt begyndt at åbne sig op. Er dog heller ikke synderlig fan af tekstuniverset, det virker mere spontant og hurtigt formuleret fremfor decideret gennemtænkt.

Chicagos hiphopscene er generelt ret spændende i disse år. Joey Purp har også for nylig udgivet sin major label debut. Det er i mine ører en mere blandet landhandel musikalsk, men de første to sange på Quarterthing er gode.

Har også lyttet til Lows Double Negative, spændende plade. Glæder mig stadig til at vende tilbage igen.

Derudover har jeg hørt tonsermeget Snail Mail og debutpladen Lush i løbet af sommeren, og det har nu også trukket sig ind i efteråret.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Stampe128
Stampe128
Citerer Ak-master:
Derudover har jeg hørt tonsermeget Snail Mail og debutpladen Lush i løbet af sommeren, og det har nu også trukket sig ind i efteråret.

Det er også rigtig godt ja. Det samme med Mitskis seneste. Synes de er ret meget i samme boldgade

Ak-master
Ak-master
Citerer Stampe128:
Det er også rigtig godt ja. Det samme med Mitskis seneste. Synes de er ret meget i samme boldgade

Den har ikke fanget mig nær så meget. Den lettere psykedeliske lyd og ualmindelige vokal fra Snail Mail har bare ramt et eller andet hos mig. Var tæt på at tage ind og høre hende her i sensommeren da hun spillede i DK. Håber hun kommer til Roskilde næste år. Så syntes jeg mere en som Soccer Mommy minder om Snail Mail, hun major label debuterede også i år.

I øvrigt så jeg I Feel Pretty for få uger siden, hvor veninderne på et tidspunkt lytter til "Thinning" af Snail Mail (fra sidste års EP), og lige der steg filmen en smule i mit estimat må jeg indrømme. hehe.

Tillagt 2018-10-04 20:01:
Btw. Så lytter jeg Logics nye lp. Har ikke hørt alverden fra ham siden Under Pressure (eller før), men han lyder ret meget som sig selv. Lidt undervældende selvom pladen dog har nogle bangers. Hans musik lyder også lidt som pendanten til fanfiktion i bøgernes verden.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
MSThychosen
MSThychosen
en masse Imagine dragons

Jeg synes det er nemt (og hjerteskærende) at høre på det nye album Origins, at Dan Reynolds, forsangeren lige er blevet skilt. Det er en noget mere anderledes musik han har skrevet denne gang, i forhold til albummet Evolve som knapt er et år gammelt de gode sangene, de fleste i hvert fald (Digital er bæ synes jeg) og håber da på en tour så jeg endelig kan opleve "mit" band

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Stampe128
Stampe128
Daughters - You Won't Get What You Want
Internettet går amok over hvor fantastisk det her album er - ikke mindst som følge af TheNeedleDrop's topkarakter. Og selvom det efter min mening ikke heeeelt er det mesterværk, som det bliver gjort til, så er det stadig en sand perle. Det er smadret og ondt, med en ekstremt fascinerende, dissonant guitarlyd. "Long Road, No Turns" er et af årets stærkeste numre.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Stampe128:
Daughters - You Won't Get What You Want
Internettet går amok over hvor fantastisk det her album er - ikke mindst som følge af TheNeedleDrop's topkarakter. Og selvom det efter min mening ikke heeeelt er det mesterværk, som det bliver gjort til, så er det stadig en sand perle. Det er smadret og ondt, med en ekstremt fascinerende, dissonant guitarlyd. "Long Road, No Turns" er et af årets stærkeste numre.

Den smule jeg har hørt var ret cool. Men har kun hørt første minut af en en af albummets singler.

Mike Oldfield - Discovery

Fandt endeligt albummet efter mange års søgen, er underligt svært at fremskaffe til en fornuftig pris. Især i forhold til hvor godt det er!

(Siger jeg inden at jeg opdager at albummet nu er meget let at fremskaffe til meget lav pris og ovenikøbet blev genudgivet i 2016 uden at jeg opdagede det :p, året efter at jeg gav op.)

Har også lige været en tur igennem Arkona - Khram hvilket virker til at blive et af de bedste metal albums fra i år, for mig.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!