Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Findes der et ordenligt Disney boxset?

dbbuu
dbbuu
Hejsa.
Leder efter en ordenlig DVD/Blu-Ray opsamlingsboks med Disney spillefilms tegnefilmene med danske stemmer, noget ala det her.
http://www.ukdvdboxsets.com/products/Disney-100-Years-of-Magic
-132-DVD-Box-Set-Collection-Chest.html

Måske ikke helt så overkill, da jeg godt ved at det er urealistisk at få, nu når jeg vil have danske stemmer med.
Den eneste boks jeg kan finde er den her.
http://www.gucca.dk/dvd-film/disney-classic-collection-box_191126
.php?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelko
o_dvd

Og synes den er lige fesen nok, da jeg ikke gider have Bolt eller to på flugt, og løvernes konge har jeg i forvejen, og så vil jeg jo også gerne have nogle flere end bare dem der er i boksen
Så håber der er nogle der kan hjælpe mig, da det hurtigt kan gå hen og blive dyrt, hvis jeg skal til at købe alle filmene hver for sig, da de nemt koster over 100,- stykket.

/dbbuu

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
Carmillah
Moderator
Carmillah
Det bliver ikke let. Faktisk nærmest umuligt. Mit bedste råd er at holde øje med når der kommer en ny klassiker ud, vente et par måneder, og så købe dem når de falder til 100 kr. (de ryger som regel ikke under det, men gerne op igen).

Har du mange af dem allerede?

Tillagt 2012-07-10 18:23:
Hov, jeg så lige at du ikke brugte ordet klassiker nogle steder. Jeg gik blot ud fra af det er dem du er ude efter. Er det korrekt?

- En dude i forklædning..
Tupiaz
Tupiaz
Citerer dbbuu:
Så håber der er nogle der kan hjælpe mig, da det hurtigt kan gå hen og blive dyrt, hvis jeg skal til at købe alle filmene hver for sig, da de nemt koster over 100,- stykket.

For tiden har Fona Disney film til 100 kroner, det fås ikke meget billigere. Disney er imo nogle svin og holder prisen kunstigt oppe ved at genudgive deres film med ny indtale og dermed er det en "ny" film. Imo er det blot røvet og der burde i stedet fokusere på at lave nogle nye gode Disney film samt tv serier som vel ikke er set sinde en gang i 90'erne.

CDON har dem også til 99 køber du 2 vare får du en Disney film til 79 ligeledes er der rabat hvis man køber 3 vare, hvilket giver en pris for 3 film for 249 plus port (29, hvis jeg husker rigtigt), så fås det ikke meget billigere. Det gør det så alligevel for cdon har også tilbudet 5 Disney film for 399.

Forresten så findes boksen også i denne version som har nogle lidt andre film: http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1327507883604
948
Dpg er bolt i begge versioner og lidt mystisk man ikke kan kombinere dem uden at få dobbelt film, ikke særlig gennemtænkt.

Signatur er overvurderet.
dbbuu
dbbuu
Citerer Carmillah:
Hov, jeg så lige at du ikke brugte ordet klassiker nogle steder. Jeg gik blot ud fra af det er dem du er ude efter. Er det korrekt?

Ja vil jeg tro, er ikke helt med på hvornår klassikerne holder op.
Bjørne Brødre vil jeg f.eks gerne have, men den er jo forholdsvis ny.

Tupiaz, tak. Må prøve at købe dem enkeltvis på CDON så

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
minisnor
minisnor
Citerer dbbuu:
Ja vil jeg tro, er ikke helt med på hvornår klassikerne holder op.

Det er lidt svært at definere.

Ifølge Disney koncernen er alle deres film jo klassikere, men det er nok at bruge termen lige løst nok.

Man kan også argumentere for at de "rigtige" klassikere er de film, der blev lavet mens Walt Disney stadig levede. I såfald er Junglebogen den sidste Disney klassiker, da han døde mens den blev produceret.

Bazzinga!
Carmillah
Moderator
Carmillah
Citerer minisnor:
Ifølge Disney koncernen er alle deres film jo klassikere, men det er nok at bruge termen lige løst nok.

Nope. Fortsættelser er f.eks. ikke klassikere. Og de har også lavet flere film som ikke tæller som klassikere. Ligeledes kan spillefilm også sorteres fra. Selvom listen er lang efterhånden (50? 60? Husker ikke tallet, men det er vist deroppe omkring), så er det stadig meget specielt at have alle filmene.

De gamle udkommer jo kun hvert 7.-8. år. Så er de på markedet i lidt tid og forsvinder så igen. Netop derfor anbefaler jeg at man slår til når de er på tilbud.

Min veninde kom ved en fejl til at knække sin Bjørne Brødre DVD for 3 år siden. Først nu har hun haft mulighed for at købe den igen. Så det er ikke så lige til.

Jeg rabler. Held og lykke med jagten dbbuu.

- En dude i forklædning..
Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Carmillah:
De gamle udkommer jo kun hvert 7.-8. år. Så er de på markedet i lidt tid og forsvinder så igen. Netop derfor anbefaler jeg at man slår til når de er på tilbud.

That's correct. De udgiver dem med flere års mellemrum, så når de er ude så er det at slå til. Fx ventede jeg mange år på Løvernes Konge. Og nu ved jeg at Skønheden og Udyret er ude, så der slog jeg til med det samme. Jeg plejer også købe dem løbende, men jeg er så også enig i deres priser ofte er liiige lidt for høje. Men jeg køber dem alligevel, som den suckar jeg er for Disney Klassikere.

Desuden så vil jeg også mene der er forskel på klassikere i 90'erne, til i dag. I dag betragte jeg fx Wall-E som klassisiske (animations)film. Selvom det ikke er Disney der står bag dem. FBolt synes jeg virkelig ikke er spændene. Det er som om Dreamworks, Pixar m.m. har overtaget førerollen.

I dag er det næsten uhørt at lave en film som Skønheden og Udyret, Bambi eller Løvernes Konge. Desværre.

Men til gengæld er jeg nu, gennem en årrække, ved at have fået fat i flere af de klassiske Disney film.

@ dbbuu

Skulle jeg endelig købe nogen af de bokse, ville jeg købe den engelske. Der er (ironisk) nok ikke den store prisforskel, i forhold til antallet af film man får.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Thor86:
I dag er det næsten uhørt at lave en film som Skønheden og Udyret, Bambi eller Løvernes Konge. Desværre.

De er ellers begyndt igen, sidste år med den glimrende Peter Plys film og inden det Prinsessen og frøen.

Peter Plys nåede kun lige at tjene sig hjem, men prinsessen og frøen var faktisk et mindre hit. Tror godt man kan forvente mere fra Disney i fremtiden.

Spis grønt, for klimaets skyld.
Thor86
Moderator
Thor86
Citerer The Pez Dispenser:
De er ellers begyndt igen, sidste år med den glimrende Peter Plys film og inden det Prinsessen og frøen.

Peter Plys må jeg blankt erkende jeg ikke kan lide. Jeg så Peter Plys og Hafferlaffen. Ganske sød, men ikke noget for mig. Til gengæld vil jeg da undersøge Prinsessen og Frøen, nu hvor du er positiv omkring den.

Jeg kan godt huske jeg så reklamer for den, men har ikke set den. Tror ikke den gjorde det store indtryk på mig. Men må da lige gøre noget ved det.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Thor86:
Peter Plys må jeg blankt erkende jeg ikke kan lide. Jeg så Peter Plys og Hafferlaffen.

Se den fra 2011, for den er noget helt andet end alle de andre. Har ikke grint så meget i selskab med en film i lang tid. Minder en hel del om den helt klassiske Peter Plys film med fortæller stemme og det hele. Kan særligt godt lide Peter Plys´ nærmest maniske besættelse af honning.

http://thedailydani.com/wp-content/uploads/2012/06/winniethepoo
h_poster-530x783.jpg

Både rigtigt godt tegnet og rigtigt godt skrevet, underligt nok. Det er første gang i mange år at de har vist så meget respekt for Peter Plys karakteren.
Citerer Thor86:
nu hvor du er positiv omkring den.

Har ikke set den, men ved at den var et hit. Har kun hørt godt om den.

Det er måske ved at være lidt gammelt, men:
http://www.firstshowing.net/2009/disneys-wants-a-hand-drawn-ani
mated-movie-every-2-years/

Passer fint med Peter Plys i 2011, så er spørgsmålet bare om vi også får noget i 2013?

Spis grønt, for klimaets skyld.
Tupiaz
Tupiaz
Citerer Carmillah:
Nope. Fortsættelser er f.eks. ikke klassikere. Og de har også lavet flere film som ikke tæller som klassikere. Ligeledes kan spillefilm også sorteres fra. Selvom listen er lang efterhånden (50? 60? Husker ikke tallet, men det er vist deroppe omkring), så er det stadig meget specielt at have alle filmene.

Det kommer an på hvordan du definere 2'ere for både Bernard og Bianca: SOS fra Australien, Fantasia 2000 og Skatteplaneten kan man vel godt definere som opfølgere. Der rt desuden 53 klassikere:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_theatrical_animated_fe
atures

Desuden er denne film en blanding mellem animation og spille film: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Three_Caballeros

Det virker som det tog noget tid før Disney fik kørt en større stil ind i deres klassikere som startede med Askpot og har så kørt der fra. Mellere eller mindre fast selvom jeg dog synes der har været en ny stil i 00'erne, som jeg ikke rigtig kan definere. Det virker dog som om Disney er på vej tilbage til deres mere klassiske stil.

Thor86
Moderator
Thor86
Har ikke set den, men ved at den var et hit. Har kun hørt godt om den.

Jeg giver den et forsøg, kan se den kører på Netflix så ser den i løbet af weekenden regner jeg med. Så kan jeg jo lige smide en kommentar efterfølgende, selvom vi ikke har heeelt samme filmsmag.

Se den fra 2011, for den er noget helt andet end alle de andre. Har ikke grint så meget i selskab med en film i lang tid. Minder en hel del om den helt klassiske Peter Plys film med fortæller stemme og det hele. Kan særligt godt lide Peter Plys´ nærmest maniske besættelse af honning.

Jeg er aldrig rigtig faldet for Peter Plys må jeg indrømme. Det har nok noget at gøre med jeg ikke er vokset op med det, på samme måde som jeg er med de andre Disney klassikere og Anders And. Jeg har ikke en personlig relation til dem.

Vil tjekke om den køre på Netflix, gør den så giver jeg den nok også en chance.

Citerer Tupiaz:
Desuden er denne film en blanding mellem animation og spille film: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Three_Caballeros

Fuldkommen fantastisk. De tre går rigtig godt i spænd. Før i tiden var der ofte historier med dem i Anders And. Tror det var Don Rosa som tegnede dem. Uanset hvem der tegnede dem, så var historiene virkelig gode.

Citerer Tupiaz:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_theatrical_animated_fe
atures

At kalde Chicken Little en klassiker, er decideret hån mod de fleste andre klassikere. Det samme med Bolt og til dels Tangled.

Dog forstår jeg ikke hvordan film kan være på listen, som klassikere, når de ingen gang er udkommet?

EDIT::: Tupiaz, er du sikker på det er "klassikerne"?

Citerer Wikipedia:
The following is a list of the animated films that were either entirely produced in-house by Walt Disney Productions prior to 1986, or were produced by Walt Disney Animation Studios, formerly known as Walt Disney Feature Animation, after 1986.[1]

Det lader mere til være en liste over film der er kun er blevet produceret udelukkende af Disney?

hjorth
hjorth
så vidt jeg kan finde er der kun 50 klassikere, og de skulle alle være mærket med et guldnummer på ryggen af coveret her i Danmark

http://www.disneyonline.dk/news/?id=283

Denne liste er tilsvarende lister jeg har fundet andre steder på nettet, så ser den som rimelig gyldig når den samme liste går igen flere steder

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
Tupiaz
Tupiaz
Citerer Thor86:
At kalde Chicken Little en klassiker, er decideret hån mod de fleste andre klassikere. Det samme med Bolt og til dels Tangled.

Dog forstår jeg ikke hvordan film kan være på listen, som klassikere, når de ingen gang er udkommet?

EDIT::: Tupiaz, er du sikker på det er "klassikerne"?

Jeg tog bare den danske udgave af Dineys klassikere. Her er Chicken Little, Bolt og Tangled på listen: http://da.wikipedia.org/wiki/Disneys_klassikere

Der er dog kun op til 50.
Citerer Thor86:
Det lader mere til være en liste over film der er kun er blevet produceret udelukkende af Disney?

De har ikke indkluderet film som er lavet på tv serie. F.eks. Rip, Rap og rup på eventyr eller Max og Mulle.

Twinkling
Twinkling
Ja, 50 disenyfilm. Og ja, jeg var rasende da Disney tilkendegav at Chicken Little skulle få guldnummer, det samme med Helt Vildt (som har fået guldnummer her i DK, men vistnok ikke i Sverige og Norge, så de numre er forskellige fra land til land).

Heldigvis blev det da kun til en håndfuld CGI film før Disney gik tilbage til tegnede klassikere. Jeg fik samlet dem alle på DVD på 5 års tid, og tjent lidt i salg på dubletter, eller når jeg vidste at de ville udkomme igen. Fik solgt to film til 400 kr og købte dem året efter. Jeg fik blod på tanden, men folk er blevet klogere, og jeg er nu brændt inde med en håndfuld film. Hvis folk er interesserede i en handel kunne jeg være åben for ideen.

- Female achievementdigger!
Ak-master
Ak-master
Jeg har mere eller mindre set alle klassikerne som barn, men gad også godt at have dem alle (på blu-ray). End til videre har jeg... Lion King (den vigtigste).

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Missing Avatar
Wizzi
Er der nogen der ved, hvornår Disney classics 54 - Timeless Collection udkommer her i DK?

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!