Dansk
Gamereactor
nyheder
Furiosa: A Mad Max Saga

Furiosa skuffer for alvor i biograferne

Det er den laveste Memorial Day-åbning i 29 år.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Furiosa har for alvor haft vind i sejlene siden premieren på Cannes-festivalen. Der har været masser af hype, meget flotte anmeldelser og effektiv markedsføring - men det har bare ikke placeret nok biografgængere i sæderne over weekenden.

Som Deadline skriver er dette særligt i USA en katastrofe, eftersom det er den laveste Memorial Day-åbning (en weekend på fire dage der i særdeleshed betragtes som en god periode for Hollywood-storfilm) for en såkaldt "tentpole" i 29 år.

Filmen hev godt og vel $25.5 millioner ind i USA, og $33.3 millioner ind i andre territorier, og har i skrivende stund trukket $58.8 millioner ind, og det er mod et budget på $160 millioner. De første projektioner i USA gik på $40 millioner, så det er et betragteligt fald.

Spørger du Deadline, så skyldes det dog at Mad Max-franchisen altid har været en niche, og at særligt yngre biografgængere ikke gider se disse film:

"As great as anyone (including myself) might think Furiosa is, Mad Max is finite fanboy property, R-rated at that, and he's always been. Ya know how many 13-17 year olds went to Furiosa yesterday? 2%, per PostTrak. That's a big boy quad that's missing. Do you know how many women went yesterday? 29%. Adults over 55? 9%. Mad Max and Furiosa aren't everyone movies. Get with it, people."

Tror du at filmen ender med at blive profitabel?

Furiosa: A Mad Max Saga

Relaterede tekster

3
Furiosa: A Mad Max Saga

Furiosa: A Mad Max Saga

FILM-ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

George Miller leverer endnu en genistreg, der godt nok ikke er på højde med den legendariske Fury Road, men alligevel imponerer på alle parametre.



Indlæser mere indhold