Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
gadget-tekster

Inzone H3, H7 og H9

Vi tester Sonys nye gaming brand, og deres første hovedtelefoner

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er markedet for gamingtilbehør godt fyldt op. Folk der ved hvad en SWAT-analyse er vil måske endda påstå at det er et marked i total konkurrence, og det kan derfor være svært at se at der er plads til flere - det er Sony så uenig i.

Deres nye gamingbrand hedder Inzone, og er mere rettet imod PC-brugere end PS5-spillere, men vil gerne have begge grupper som kunder. Indpakningen er i tidens ånd baseret på genbrugt træfiber-materiale. Ja, det betyder ikke noget for selve produktet, men det er fint.

Hovedtelefonerne er lavet i samme grunddesign, og har så små forskelle, eller rettere, større i virkeligheden, men samme grunddesign og driver, en fin 40 millimeter neodymium magnet. Der er CCAW-svingspole i den kablede H3'er, og EDCCA-svingspole i de trådløse H7 og H9. Der står ikke noget om hvad materiale selve enheden er i når det kommer til H3, men det er PET-film i de trådløse, altså plastik. Når det er sagt, så er det de små ting der gør en stor forskel. Puderne på hovedbåndet er bedre lavet på H7 og H9, og H9 har så mere en lidt mere velbygget men også ret stort. Der er også forskellige former for materialer på ørekopperne, jeg er ikke stor fan af den lidt læderagtige beklædning på H9, det er for hårdt, for ufleksibelt og for lukket, og der bliver hurtigt meget varmt ved øret. Her er H7 udstyret med stofbeklædning der i langt højere grad tillader varmen at undslippe indersiden. De oplader i øvrigt med en blotlagt USB-C port, så det er fint, og det går relativt stærkt.

Inzone H3, H7 og H9Inzone H3, H7 og H9Inzone H3, H7 og H9
INZONE H3

De er i samme knækkede hvid som en PS5, meget stilistisk i deres udtryk, og ligner noget fra The Institute i Fallout 4. Jeg er ret vild med designet, det er futuristisk og helt klart i designbroderskab med PS5. Der er en volumenkontrol på den ene side, og skift mellem chat eller spillyd på den anden. Desuden er volumenkontrollen trinløs, men med riller, og den er nem at bruge. Støjreduktionen i H9 virker, men ikke lige så optimalt som jeg havde forventet.

Dette er en annonce:

H7 har 40 timers batterilevetid, H9 har 32 timer selvom at den har aktiv støjreduktion og denne er slået fra, og dette skulle ifølge rygter være grundet den LED-ring der er på hver ørekop. Jeg må indrømme at det faktisk ser ret fedt ud, man kan bare ikke se det når det man bruger dem.

Mikrofonen er desværre en katastrofe. Det er en ECM (kondensatormikrofon) i begge, unidirektionel i H3, bidirektionel i H7 og H9 (alt efter hvor man læser, ellers bidirektionelle alle tre), og de opfanger rigtig meget støj, men værre endnu, så komprimerer de voldsomt, og giver stemmen en voldsomt dåseagtig lyd. Det kan være en fejl i softwaren (vi har prøvet med og uden på fire forskellige computere) , det kan være en fejl i produktionen på det eksemplar vi har fået lang tid før release, men den lyd vi kunne få ud var pinagtigt ringe på alle tre, men værst på de trådløse.

Softwaren er Inzone Hub, og på trods af at den testede var version 0.003, så fremstår den enormt finpudset og færdig. Brugerfladen er rigtig lækker, og er lavet i sort og dæmpet lilla, og alt er nemt at forstå og styre. Det er muligt at prioritere lydkvailitet eller stabilitet, og der er sågar mulighed for at lave dynamisk kompression, hvem der så vil det, og det virker. Der er også indbygget en lille fin EQ, men intet på niveau med hvad de nærmeste store konkurrenter kan byde på.

Inzone H3, H7 og H9Inzone H3, H7 og H9
INZONE H5
Dette er en annonce:

Bedst ved denne serie er Sonys 360 Spatial Sound. Den fungerer glimrende selvom at det er en algoritme der mixer den eksisterende lyd, og særligt placering skal man have et skulderklap for. Det er ikke helt optimalt i forhold til højdeidentifikation, men det er der ikke nogen systemer der mestrer lige nu. Der er stadig lidt ekko-effekt hist og her, men det er på ingen måde så slemt som mange andre virtuelle surround-systemer.

Lydkvaliteten er det vigtigste, og her står H3 ud som den klart svageste af de tre. På trods af at være kablet så mangler den dybeste bas, og alle tre fremstår med en let oppustet bund, på trods af at softwaren siger at der er en flad frekvenskurve. Ellers er det faktisk en relativt høj lydkvalitet, god opløsning, fine detaljer, men ikke med samme klarhed og transientstopgengivelse som man kender det fra eksisterende topmodeller fra Logitech, Razer og særligt Steelseries. Lydkvaliteten er rigtigt fin, misforstå mig ikke, men det er hverken HIFI eller noget der efterlader konkurrenterne i støvet.

Og det er et stort problem når man kigger på prisen. 1000 kroner for H3, 1900 kroner for H7 og 2500 for H9. Det er rigtig dyrt når der for alle tre findes konkurrerende modeller der kan det samme, men bedre, og har ganske gode mikrofoner. Når man er ny spiller på markedet er det vigtigt at man kan hamle op med de andre, eller endda være bedre på alle parametre, inklusiv pris. Lige nu synes særligt H3 og H7 at være prissat meget højt, og det eneste sted hvor Inzone er på niveau med konkurrenterne er softwaren og surround-lyden samt design. Skidt pyt med batterilevetid, men komforten på særligt H9 kunne være bedre, men med en gennemsnitlig lydkvalitet kommer man ikke langt i highend-segmentet, og så er der mikrofonen som jeg stadig håber er en mandagsmodel, for hvis det er samme lydkvalitet på de eksemplarer der lander hos forbrugerne vil jeg allerede nu gætte på at der vil komme en stormflod af klager.

Så hvad skal laves om? Ny mikrofon på alle modeller, lavere pris på H3 og H7, brug H7 hovedpuderne på H9, og lav en lidt bedre voicing på selve driverne - for potentialet er der, så er vi ved at være der. Inzone har helt klart potentiale, og deres softrware og surround-lyd beviser at der er seiøse ressourcer bag, men rammer ikke plet med første skud.

Inzone H3, H7 og H9
INZONE H7
07 Gamereactor Danmark
7 / 10
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Relaterede tekster

2
Inzone H3, H7 og H9

Inzone H3, H7 og H9

GADGET-TEKST. Skrevet af Kim Olsen

Vi tester Sonys nye gaming brand, og deres første hovedtelefoner



Indlæser mere indhold