Gamereactor fik for nylig chancen for at hilse på Bungie, for at kigge lidt på den kommende Destiny-udvidelse House of Wolves. Nu kan vi snakke mere om Trials of Osiris, og de nye Crucible-baner, i næste uge kommer et længere preview, med alt hvad du bør vide om dette fyldige tillæg, som giver et kærkomment energitilskud til Destiny.
Trials of Osiris er ny mode for tremandshold, som foregår fra fredag til søndag, med massere af lækkert loot at hente, hvis jeres hold klarer det godt. For at vinde skal dit hold gennemføre ni kampe, men i må kun tabe tre gange. Det foregår i en arena, og jo flere kampe i kan hive hjem, des bedre bliver det grej i bliver belønnet med. Kampene er intense, og man skal hele tiden være på tæerne. Dør en person, så er man permanent ude før næste kamp. Dette betyder selvfølgelig en mere forsigtig spillestil, hvor gruppen må holde sammen, hvis man vil undgå overrumpling.
Spillere kan genoplive deres faldne kammerater, så holdspil belønnes, hvis man er opmærksom. Hvis begge hold stadig står i slutningen af kampen, som i øvrigt varer to minutter, så opstår et central capture-punkt, og det hold som kan holde det, vinder hele molevitten. At rydde modstanderholdet givet et point, og vinderen er den første til fem styks.
Det kan mærkes øjeblikkeligt, hvis en holdkammeret falder, og hvor svagt holder bliver, hvis man ikke er fuldtallig. På trods af dette, oplevede vi en række kampe, hvor bare en spiller tog et helt hold ned, gennem en kombination af evner og held.
Bungie lover en virkelig intens mode, og fordi spillerene vil deltage i den samme bane, og at spillerne vil være mere forsigtige, så forvent modstandere med en intim forståelse at hver lille afkrog. Elimination-delen føles som et naturlig skridt fremad for Destiny, og føles unik i forhold til resten af oplevelsen.
Det er samtidig blevet bekræftet, at Crucible-kampe vil have større belønninger, og antallet af Marks vil blive fordoblet. Den daglige Crucible-liste vil nu give Motes of Light, Passage Coins og engrams.
House of Wolves indeholder nogle nye multiplayer-baner, og vi fik chancen for at spille hver af dem, og kan nu tilbyde nogle tidlige indtryk.
Thieve's Den (Venus)
En smuk bane som blander åbne farverig områder, med mørke og dunkle grotter. Spawn-punkterne for tung ammunition er fantastisk placeret, og Thieve's Den tilbyder rigeligt med tæt kamp. Det gik rigtig godt for os, da vi begyndte at bruge shotgun.
Black Shield (Mars)
Her var der rigeligt med åbne områder, samt en masse skarpe korridorer. Dash-angreb lod til at være vejen frem, og kampene er fordelt ud i nogle naturlig flaskehalse. Det eneste minus, er det lidt kedelige ørkentema.
Widows Court (Earth)
Tilbage til den god gamle jordklode, som tager sig pænere ud, med blå himmel, massere af vegetation, og gamle middelalderruiner. Det er ikke lige så let at navigere her, og denne bane skal nok have nogle gange, før den virkelig skiller sig ud.
Time Keeper (Mars, PlayStation-eksklusiv)
En hektisk bane, med masser af muligheder for at falde nogen i baghold. Eksempelvis er der et huld i gulvet, der viste sig at være en hektisk flaskehals.