Vestlige spil bliver sjældent store succeser i Japan. Det er trods alt et land formet af stærk patriotisme, noget der tydeligt afspejles i de medier, der konsumeres der. Indenlandske spil nyder generelt langt større succes end dem, der kommer fra Vesten.
Så det faktum, at Ghost of Tsushima nu har solgt over en million eksemplarer indenfor Japans grænser, er virkelig bemærkelsesværdigt. Faktisk er Sucker Punchs action-eventyr det første førsteparts-PlayStation-titel i 22 år, der har opnået denne bedrift - noget som tidligere kun Crash Bandicoot 3 kunne prale af.
Dette blev afsløret af den tidligere PlayStation-chef Shuhei Yoshida i et interview med den japanske publikation AV Watch. Han reflekterede også over, hvordan titler som God of War og Uncharted, på trods af at de var globale hits, kæmpede for at vinde indpas på det japanske marked.
Yoshida bemærkede dog, at tidevandet ser ud til at vende, og at påskønnelsen af vestlige spil vokser i Japan. Han mener personligt, at dette skift i høj grad skyldes internettets fremkomst og en faldende modvilje mod vestlig kultur. Det er også værd at bemærke, at CERO - den organisation, der er ansvarlig for at vurdere spil i Japan - har lempet lidt på sine regler, når det kommer til vestlige titler.