Dansk
Gamereactor
nyheder
Helldivers II

Helldivers II-instruktør udtaler sig om FromSoftware-sværhedsgradsdebatten

"Good game design is evoking emotion more than anything."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Via lanceringen af Shadow of the Erdtree-udvidelsen til Elden Ring er der endnu en gang opstået debat om sværhedsgrad i spil - hvordan den opnås, bruges til at skabe en større sejrsfølelse ved endelig at overkomme en udfordring, men også hvordan den kan begrænse nogle spilleres eventuelle nydelse af indholdet.

Nogle spillere mener eksempelvis at FromSoftware har et skridt for langt med Shadow of the Erdtree, og at måden hvorpå spillet udfordrer hverken er synderligt innovativ eller fair, mens andre kvitterer med et "git gud" og lader til at nyde udvidelsen.

Nu kvitterer instruktøren bag Helldivers II, Johan Pilestedt, men sin holdning via X, og han mener at der bør være en plads til indhold som er uhyre svært. I en række beskeder siger han blandt andet at "good game design is evoking emotion more than anything.", og at et spil der er "for everyone is a game for no one. Always cater to a select audience."

Dog skal det siges at netop Helldivers II tilbyder distinkte sværhedsgrader, for at sikre at spillere selv kan finjustere niveauet af udfordring.


Helldivers II

Relaterede tekster

Helldivers IIScore

Helldivers II

ANMELDELSE. Skrevet af Conny Andersson

Selv om han aldrig meldte sig til hæren, ligger verdens skæbne nu i hænderne på Conny, som har slagtet insekter i en rasende fart de sidste par dage...



Indlæser mere indhold