Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Hypercharge: Unboxed

Hypercharge: Unboxed

Så bydes der op til en old-school multiplayer shooter, tilsat tower defence og Toy Story - det viser sig at være en ganske fin kombination.

Hypercharge: Unboxed kommer fra den lille indieudvikler Digital Cybercherries, som blev skabt af et par venner, der drømte om at lave spil sammen. Deres erklærede mål er at lave sjove og tilgængelige spil efter de gamle normer og på deres website skriver de: "It's so frustrating having to pay huge amounts of your hard-earned cash on incomplete games, expensive DLC and the nuisance of Pay-to-Win. We are against all that". Det kan man godt se på Hypercharge: Unboxed.

Hypercharge: Unboxed

Hypercharge: Unboxed udkom på PC og Nintendo Switch tilbage i 2020 og nu er det så landet på Xbox Series X/S. Der er her tale om en first-person shooter med elementer af tower defence, hvor man som forskellige legetøjsfigurer skal nedkæmpe bølger af andet fjendtligt legetøj - lige fra plastiksoldater, plastikrobotter og helikoptere - alle altså udformet som legetøj.

Hver kamp starter med en forsvarsfase, hvor man bygger forsvarsværker og forskellige fælder rundt om de punkter på banen, man skal forsvare. De ting man skal bruge for at opbygge sit forsvar med, betales med mønter man samler op i løbet af kampene og man låser løbende op for nye muligheder for at forsvare sig mod de gradvist stærkere fjender. Når forsvarsfasen er slut, vælter det ind med fjender og man skal så forsvare sig så godt man kan og dræbe de angribende styrker. Sådan fortsætter det igen og igen, mens man åbner op for nye figurer, nye baner og som sagt nye forsvarsværker.

Hypercharge: Unboxed

Rundt omkring på banerne kan man også finde diverse kasser, som indeholder forskellige opgraderinger til ens våben eller måske endda sekundære våbentyper. Der er masser af forskellige opgraderinger, så der er god grund til at udforske banerne og der er god mulighed for at skabe de våben, man gerne vil have.

Banerne er placeret i alt fra badeværelser, køkkener og børneværelser til garager, loftsrum og endda en stor legetøjsforretning og de er alle glimrende designet. Hvis du har set filmene Army Men, Small Soldiers og ikke mindst Toy Story, så ved du hvilken tone der præsenteres her. Banerne er fyldt med gemte ting man kan finde og det hele er designet som en Pixar film fra 90'erne. Selv spillets mange figurer kommer i de her plastikæsker, som man fik sit legetøj i, da man var barn. Det er et virkelig gennemført og et veldesignet spil.

Hypercharge: Unboxed

Hypercharge: Unboxed er en rigtig fin lille multiplayer shooter, med et lidt andet tema end vi er vant til. Det kører fint på Series X, våbnene føles gode og tunge og spillet er spækket med ting at give sig til. Der er mange forskellige figurer, der hver har forskellige skins og forskellige æsker man kan åbne op for, der er massevis af ting rundt omkring på banerne, som man kan finde og eksperimentere med, og generelt er det ganske god underholdning sammen med nogle venner. Spiller man alene, hvilket er muligt med bots på ens hold, så forsvinder noget af underholdningen helt automatisk, da det her spil meget tydeligt er bygget op omkring multiplayer.

Hypercharge: Unboxed er en stor succes for den lille udvikler og det er imponerende at tænke på, at det her spil er skabt af knap to håndfulde udviklere og designere. Er du på udkig efter en omgang nostalgisk multiplayer-action, som du måske også kan spille sammen med de lidt større børn i familien (der bydes nemlig også på split-screen her), så er Hypercharge: Unboxed slet ikke et dårligt bud og det kan endda købes for et stykke under 250 kr.

8 / 10
      +
      Opfindsomme baner, våbnene føles rigtigt gode, ret sjovt sammen med andre, virkelig veldesignet