Forleden kunne vi fortælle at Jesse Divnic fra Electronic Entertainment Design and Research, mente at salget af Guitar Hero-serien havde toppet, og at serien fremover ville finde et mere "behersket" leje. Han mente at kunne se tendensen i det knap så imponerende salg af firmaets seneste spil Guitar Hero: World Tour.
Men sådan ser Todd Greenwald fra analysefirmaet Signal Hill ikke på sagen, han sagde følgende om salget af World Tour:
"Guitar Hero-salget er lidt på den bløde side, men det er langt fra en katastrofe." Han sagde dog også at hele udstyrspakken med både bas, mikrofon, guitar og trommer har solgt godt, og at det mere er standalone-pakken, der ikke rigtigt rykkes fra hylderne og hjem til forbrugerne.
I forhold til Jesse Divnics påstand om at Guitar Hero-serien som fænomen havde nået toppen, så troede han ikke på det. Han sagde bl.a.:
"Set over hele året, så er salget af Guitar Hero-spillene højere i år end sidste år (dette inkluderer Guitar Hero Aerosmith og Guitar Hero On Tour) Det nordamerikanske salg lader til at blive 20% højere end sidste år, mens det i Europa er gået op med mere end 300%. Dette salg vil fortsætte i år 2009, når produkter som Guitar Hero: Metallica, Guitar Hero: Jimi Hendrix og DJ Hero lanceres."
Så hop med på bølgen nu. Den har endnu ikke nået sit maksimum ifølge Todd Greenwald.