Efter at have prøvet hans hovedmonterede skærm på E3, tog GRTV en snak med Id Softwares legendariske chefprogrammør John Carmack om hvordan nye teknologier fører an inden for spilbranchen. Her omtalte han blandt andet alle de forskellige former for bevægelsesstyring som "gode ting", selvom han dog har forbehold.
"Det er skønt at se Nintendo have succes med det de gjorde med Wii, selvom de manglede hestekræfter", forklarede han. "Den så ikke konkurrencedygtig ud. Men de gjorde noget anderledes".
"De ramte plet med... virkelig dårlig bevægelsesstyring på mange måder, men det var noget der viste vejen, og som folk virkelig har kunnet bygge videre på".
"Når man så følger videre med Move og Kinect og alle disse ting - de er alle sammen gode ting", sagde Carmack, der dog understregede de problemer, der er med teknologien. "Jeg har mine forbehold for måden de er blevet implementeret på, med den rædsomme forsinkelse der er involveret i måden meget af dette er blevet gjort på, hvoraf meget af det faktisk er unødvendigt. Det er lidt frustrerende at se, at det ikke er så godt som det kunne være".
Du kan se det fulde GRTV-interview med ham nedenfor, hvor han også fortæller om de ting, der holder hans interesse i gang ("jeg lærer stadig på ugentlig basis som programmør"), hvordan spilbranchen kan sammenlignes med hans anden passion ("det er en interessant kontrast til rumfartsverdenen, hvor der ikke er så megen forandring, og en del af det tiltrækkende ved den er, at stort set intet har ændret sig de sidste 40 år") og meget andet.