Dansk
Gamereactor
nyheder
Split Fiction

Josef Fares afslører om hvorvidt Hazelight vil lave spil for tre eller fire spillere

Men to spillere lader til at være det magiske antal for studiet.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Fra Brothers til Split Fiction har Hazelight leveret fantastiske co-op-oplevelser for to spillere. Hver spiller får sin egen unikke karakter, og når man sætter sig ned med en ven, partner, et familiemedlem eller en anden, man godt kan lide at spille med, bliver skærmen delt i to - en kærlig hilsen til couch co-op-dagene fra gamle dage.

Til Nordic Game Festival talte Gamereactor med co-op-kongen selv, Josef Fares, og spurgte ind til muligheden for at udvide til mere end to spillere i fremtidige spil. "Not really right now," svarede Fares om idéen om en tredje eller fjerde spiller.

"I think if you have a third or fourth, it would take three or four screens. I think that would become too much from a technical standpoint, and just too much for the narrative, to have unique characters," forklarede han.

Fares' argument giver god mening. Det handler ikke kun om at skabe endnu en unik og interessant karakter, men også om de tekniske udfordringer ved at tilføje endnu en skærm. I modsætning til mange andre co-op-spil giver Hazelights titler dig nemlig mulighed for at følge med i, hvad din makker foretager sig i realtid - og det kunne hurtigt blive rodet, hvis der skulle presses endnu en skærm ind.

Du kan se hele interviewet herunder.

HQ

Relaterede tekster

Split FictionScore

Split Fiction

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

Hazelights vindende coop-formel finder sin ultimative udtryksform med årets mest underholdende spil.



Indlæser mere indhold