Dansk
Gamereactor
nyheder
Kingdom Come: Deliverance II

Kingdom Come: Deliverance II var profitabelt en dag efter lanceringen

Sikke en succes for udvikler Warhorse.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Kingdom Come: Deliverance II er både en massiv kritisk succes, og ræsonnerer tydeligvis med millioner af forbrugere verden over, men ydermere lader det også til at være en lektie i hvordan man kan producere profitable AAA-spil.

Spillet er ambitiøst, gigantisk og dybt, men har hverken taget et årti at lave, og vi ved desuden nu at det er blevet produceret for "bare" $40 millioner. Det har instruktør Daniel Vavra afsløret overfor tjekkiske Seznam Zpravy.

Det er et lidt anderledes budget end vi hører om andetsteds i branchen, hvor vi blandt andet ved at The Last of Us: Part II har kostet over $220 millioner at lave. Naturligvis er der forskelle i lønniveauer mellem Tjekkiet og Californien, men det betyder også at Kingdom Come: Deliverance II allerede var profitabelt en dag efter lanceringen.

Ja, Warhorse er allerede tilfredse med tallene, og man kunne let forestille sig at dette bare er begyndelsen.

Kingdom Come: Deliverance II

Relaterede tekster

Kingdom Come: Deliverance IIScore

Kingdom Come: Deliverance II

ANMELDELSE. Skrevet af Anders Fischer

Warhorse Studios har brugt år på at raffinere deres gameplay-model, og står nu tilbage med en finsleben, skinnende diamant.



Indlæser mere indhold