Noget af det bedste ved GDC-konferencen, og det at så mange spiludviklere samles på det samme sted, er at det oftest får flere af dem til at snakke lige ud af posen - det gjorde i hvert fald Tommy Refenes fra Team Meat i et inteview med GamesIndustry.
Således kunne Refenes, der stod for udviklingen af Super Meat Boy sammen med Edmund McMillen, fortælle til siden hvordan aftaler med Microsoft var blevet brudt fra gigantens side, og hvordan Super Meat Boy aldrig var blevet promoveret som tidligere lovet.
Super Meat Boy skulle således have været det eneste spil udgivet på Xbox Live Arcade den uge, og skulle samtidigt have været promoveret som ugens "top item". Alligevel endte det med at også Costume Quest blev udgivet samme dag, og at Super Meat Boy aldrig fik sin plads forrest i køen på servicen - noget der med stor sandsynlighed har kostet salg.
I mellemtiden har spillet solgt i omegnen af 400.000 kopier, hvor størstedelen lettere overraskende er af Steam PC-versionen. Yderligere skulle Team Meat have modtaget Nintendo 3DS-udviklingssystemer, selvom det endnu ikke er bekræftet at Meat Boy derfor tager springet til 3D.