Dansk
Gamereactor
nyheder
Super Meat Boy

Køddrengen blev tilsidesat

Team Meat er ikke glade for Microsoft

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Noget af det bedste ved GDC-konferencen, og det at så mange spiludviklere samles på det samme sted, er at det oftest får flere af dem til at snakke lige ud af posen - det gjorde i hvert fald Tommy Refenes fra Team Meat i et inteview med GamesIndustry.

Således kunne Refenes, der stod for udviklingen af Super Meat Boy sammen med Edmund McMillen, fortælle til siden hvordan aftaler med Microsoft var blevet brudt fra gigantens side, og hvordan Super Meat Boy aldrig var blevet promoveret som tidligere lovet.

Super Meat Boy skulle således have været det eneste spil udgivet på Xbox Live Arcade den uge, og skulle samtidigt have været promoveret som ugens "top item". Alligevel endte det med at også Costume Quest blev udgivet samme dag, og at Super Meat Boy aldrig fik sin plads forrest i køen på servicen - noget der med stor sandsynlighed har kostet salg.

I mellemtiden har spillet solgt i omegnen af 400.000 kopier, hvor størstedelen lettere overraskende er af Steam PC-versionen. Yderligere skulle Team Meat have modtaget Nintendo 3DS-udviklingssystemer, selvom det endnu ikke er bekræftet at Meat Boy derfor tager springet til 3D.

Super Meat Boy
Super Meat Boy
Super Meat Boy
Super Meat Boy
Super Meat Boy
Super Meat Boy

Relaterede tekster

Super Meat Boy udkommer snart til Wii U

Super Meat Boy udkommer snart til Wii U

NYHED. Skrevet af Mikael Jensen

Super Meat Boy så først dagens lys i 2010 på Xbox 360 og er sidenhen udkommet til samtlige platforme pånær Nintendo Wii U. Udvikleren Tommy Refenes udtalte i oktober...



Indlæser mere indhold