Dansk
Gamereactor
nyheder

Larry "Major Nelson" Hryb starter hos Unity

Det tidligere ansigt ud med Xbox communitiet, Major Nelson, har fået job hos Unity.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Efter at have været Xbox's ansigt udadtil i mere end to årtier, forlod Larry Hryb, bedre kendt som Major Nelson, sidste sommer Microsoft. På det tidspunkt, havde han ikke noget nyt job i horisonten, men skrev på Twitter, at han ville nyde sommeren med familien.

Nu har Larry Hryb fået nyt job hos community teamet hos Unity, som står bag den mest populære spilmotor til specielt lidt mindre spil. Den er meget udbredt blandt indie-udviklere og faktisk er de fleste VR-spil også bygget i Unity.

På Threads skriver Larry Hryb:

I am thrilled to announce that I'm joining the Community team at @unity! Building on my long history as a developer advocate at @Xbox, I'm excited to collaborate again with developers, harnessing our collective creativity to shape the future of real-time gaming and experiences.

I en længere post på LinkedIn, fortæller han lidt mere om hans rolle hos Unity:
"I am eager to collaborate with the talented developers and creators who use Unity's tools to bring their visions to life. Together, we'll continue to transform the way stories are told and experiences are shared. I step into this new role with a heart full of memories and a spirit charged by the possibilities ahead.

To all the developers I've worked with: your ingenuity has been my inspiration. To the community that has supported me: your enthusiasm has been my driving force.

And to Unity: let's make magic happen."

Unity har været i noget der minder om et mindre stormvejr det sidste halve års tid. Det startede i september sidste år, da Unity annoncerede at de ville indføre et såkaldt "runtime fee", som meget kort fortalt var et månedligt fee der skulle betales, alt efter hvor mange der spillede et givent spil bygget i Unity havde. Det fik mildest talt en meget skidt modtagelse hos udviklerne og det fik Unity til at ændre denne praksis. I januar var Unity så igennem den største fyringsrunde i virksomhedens historie, da 25% af alle ansatte blev fyret.

Vi håber, at Larry Hryb med hans erfaring ud mod spiludviklere og lignende, kan få noget af den goodwill, der tidligere var mellem de små udviklere og Unity, tilbage igen.

Larry "Major Nelson" Hryb starter hos Unity


Indlæser mere indhold