Dansk
Gamereactor
lifestyle

Levis nye kampagne grøfter en rigtig model for en AI

Velkommen til fremtiden, børn!

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

AI dukker mere og mere op i overskrifter. Fra ChatGPTs seneste bedrifter til forbedringer i billedgenerering ser vi mange fremskridt inden for teknologien. Nu har tøjmærket Levi's erstattet en rigtig model med en AI-genereret til sin nyeste kampagne.

Den navnløse AI-model blev genereret i samarbejde med LaLaLand.ai, et digitalt studie, der tidligere har lavet avatarer til virksomheder som Calvin Klein og Tommy Hilfiger. Ifølge Amy Gershkoff Bolles, Levis globale chef for digital og ny teknologistrategi, vil modellen hjælpe brandets repræsentation af størrelser, hudfarver og aldre.

For dem, der er bekymrede for, at vi kun vil se digital mangfoldighed fra nu af, sagde Bolles også, at disse AI-modeller ikke helt vil erstatte mennesker, men i stedet vil tjene som et supplement.

"Når vi siger supplement, mener vi, at de AI-genererede modeller kan bruges sammen med menneskelige modeller til potentielt at udvide antallet af modeller pr. Produkt," sagde en Levi's talsmand. "Vi er begejstrede for en verden, hvor forbrugerne kan se flere modeller på vores side, der potentielt afspejler enhver kombination af kropstype, alder, størrelse, race og etnicitet, hvilket gør det muligt for os at skabe en mere personlig og inkluderende shoppingoplevelse."

Dette er en annonce:

Tak, TheGuardian.

Levis nye kampagne grøfter en rigtig model for en AI


Indlæser mere indhold