Der er få buzzwords, der er mere frygtet og uønsket lige nu i underholdningssektoren end kunstig intelligens. AI har været gnisten, der antændte strejker og enorm opstandelse i løbet af de sidste par år, og mens mange har håbet, at vi er på vej i en retning, hvor AI blot bruges til at muliggøre og forbedre nogle af de mere verdslige og kreativt mindre opgaver, ringer produktionsgiganten Lionsgates seneste partnerskab et par alarmklokker.
I henhold til pressemeddelelsen har Lionsgate indgået et partnerskab med AI-virksomheden Runway. Aftalen siges angiveligt at dreje sig om at bruge AI til at "udvikle banebrydende, kapitaleffektive muligheder for indholdsskabelse" ifølge næstformand Michael Burns.
Runway CEO Cristóbal Valenzuela har hævdet, at dette partnerskab simpelthen vil give "kunstnere, skabere og studier de bedste og mest kraftfulde værktøjer til at udvide deres arbejdsgange og muliggøre nye måder at bringe deres historier til live på". En aftale som denne giver dig dog bestemt ikke meget tro på fremtiden for Lionsgate som en kreativ virksomhed.
Det er overflødigt at sige, at fans af Lionsgate allerede viser utilfredshed med dette partnerskab, hvor nogle på X hævder, at det er "latterligt", og at "vi langsomt ødelægger kunsten", mens andre peger tilbage på den bizarre Megalopolis-trailer for et par uger siden, der tilsyneladende brugte AI til at inkludere falske kritikercitater... Kun tiden vil vise, hvordan dette vil fungere for produktionsgiganten.