
Hvis det i tidligere spil var for svært at komme først i flere onlineløb, så forestil dig nu i Mario Kart World 's Knockout Tour Mode, hvor dobbelt så mange racerkørere sættes op mod hinanden i en kaotisk Battle Royale, og de nederste fire elimineres ved hvert checkpoint.
Denne guide til at være den bedste i Mario Kart World 's Knockout Tour Mode samler (og vil fortsætte med at indsamle opdateringer baseret på vores erfaring) en række tips og tricks, især løbsstrategi, for at hjælpe dig med at holde fast i førstepladsen og angribe kronen, når det er muligt.
De fleste af tipsene gælder dog også for enhver anden Mario Kart World -tilstand, hvor du kører mod andre racerkørere, så vi anbefaler, at du gemmer denne guide til dine favoritter og henviser tilbage til den regelmæssigt.
Uden videre, bevæbn dig med tålmodighed og kom i gang: 3, 2, 1... Gå!
Der er masser af lange, brede lige strækninger i Mario Kart World, men det betyder ikke, at du skal sidde stille og vente på en turbo eller et boost for at hjælpe dig.
Den første ting du skal træne er Charged Jump, som udføres på samme måde som driften (med R), men i en lige linje. På disse "kedelige" lige strækninger anbefaler vi, at du bruger den, så snart du ser en ren sektion, selvom den er på sin første opladning (1/3). Hvis der er hegn eller rækværk, skal du også drage fordel af dette trick til at "grinde" og få flere turboer end dine rivaler. Desuden, hvis du hopper over en bil på scenen eller mod en modstander, får du et ekstra boost!
Når det er sagt, om de lige s... Læs det næste tip.
Det gælder for alle dele af løbet, men især på de lige strækninger, for det er det, vi har en tendens til at gøre, en professionel deformation af de mere realistiske bilspil. Du vil altid blive fristet, især hvis de har lanceret en Golden Coin Shell, som rejser ned ad midten af banen og taber penge på sin vej.
I stedet, og især hvis det er for overfyldt, så prøv at rejse rundt om kanterne og tegne en så stram linje som muligt og skære hjørner. Hvis du bliver fanget af mængden, vil du blive slået hårdt og vil blive spist til frokost, men hvis du snor dig ind og ud af flokken, går du ubemærket hen og kan skære et par steder af tempoet i smug.
Din mor fortalte dig dette, da du fik din første partner, men det er endnu mere sandt i Mario Kart World. Tænk ikke altid på at angribe, uanset hvor meget du er drevet af trangen til at avancere - brug strategisk tænkning og beskyt dig selv, for det køber dig mere tid end at bremse andre, mere i KO Tour.
For eksempel er du mellem den femte og tiende, og du får en trio af røde skaller fra den næste ? æske. Nå, brug dem ikke. Tænk bare på lavinen af køller, der kommer imod dig bagfra og fra siderne, og husk på, at de fleste af de fjorten eller flere løbere bag dig også har fundet en genstand. Hvis du kaster dem i spidsen af løbet, kan du bremse en og overhale dem, ja, men deres genstande er ikke så aggressive, hvorimod de vil forsøge at ramme dig bagfra.
Apropos mødre, så husk vittigheden "se mor, ingen hænder; Se mor, ingen tænder". Hvis du betragter dig selv som en pro Mario Kart racer, er den første ting, du skal gøre i dit første løb lige efter åbning af spillet, at slukke for den smarte ratassistent, som er slået til som standard, og du så sandsynligvis ikke den lille antenne på din bil, da du hentede den.
Tryk på + for at åbne pausemenuen og derefter på X for at åbne controllerindstillingerne. Der kan du deaktivere denne form for autopilot, der holder dig på vejen... men forhindrer dig også i at nå det tredje niveau af Charged Jump eller den regnbuefarvede drift.
Uden disse hjælpemidler vil du være i stand til at presse mest muligt ud af de to avancerede teknikker, du skal bruge for at mestre Mario Kart World, sammen med grind og vægspring, så dette tip er fantastisk til både Survival Mode og resten af spillet.
Nej, det har intet at gøre med inflation, Trumps toldsatser eller devalueringen af yenen og dollaren. Hvad jeg mener er, at du ikke bør lade nogen mønt, du ser på vejen, glide mellem fingrene på dig, medmindre det betyder, at du afviger for langt fra den ideelle vej.
Hvorfor er det sådan? Fordi du kun når din maksimale hastighed med 20 mønter (og ikke 10 som før), og du vil sjældent bære 20 under et løb, i betragtning af det store antal farer. Udover at tilføje to mønter til din tæller, vil hver mønt, du indsamler, give dig et lille boost, et lille skub, der ikke kan betragtes som en turbo, men hjælper i sidste ende.
Selvfølgelig skal du også klemme de to genstande, der er beregnet til den samme effekt, såsom Coin Block og Coin Shell, og pas på dem, når de slår en modstander for at forsøge at samle de mønter, de taber.
Dette trick er ældre end det, der handler om at trykke på speederen på "2" i starten. Når I alle er i en gruppe og tæt sammen, hvis I er på førstepladsen, så snig jer lidt, når I går gennem varekasserne. Du ved, at hvis du passerer tredje eller fjerde, får du meget bedre genstande.
Super Horn blev primært brugt i Mario Kart 8 og Deluxe til at forsvare dig mod Spiny Blue Shell, men i Mario Kart World har den udvidet sin rækkevidde og har nu en chokbølgeeffekt. Hvis du ikke får smidt blå skaller efter dig, skal du være forberedt på at bruge den, når du nærmer dig modstandere, der følger efter dig i defensiv tilstand... eller endda at tørre op på din vej i aggressiv tilstand.
Hvis denne serie altid har haft en vigtig held- og tilfældighedsfaktor, så forestil dig i Knockout Tour Mode af alle de grunde, vi nævnte i begyndelsen. Dit første mål, når du får styr på dynamikken, er at forsøge at komme til det sidste checkpoint og derfor kæmpe om førstepladsen i top fire. Hvis du klarer det, er det fantastisk, for det er meget svært at flygte alene, men hvis du kommer på anden- eller tredjepladsen, skal du ikke tage det som et nederlag: tyve spillere blev efterladt, og uanset hvor godt du spiller dine kort rigtigt, var det måske ikke din skyld.
Apropos at være først, så sørg for at tjekke dit bakspejl (X-knap), når du bliver jagtet. Selvfølgelig skal du holde hænderne på rattet og øjnene på vejen for at blive ved med at lede efter den perfekte linje, men på denne måde kan du måle truslen eller afstanden til dine forfølgere, for eksempel hvis du vil forsvare dig selv med en Superhorn.
Hvis vi før har fortalt dig, at du skal undgå at gå ned i midten på lige strækninger, skal du heller ikke bruge Dash Mushroom. Ikke én, ikke tre, ikke den gyldne. Også selvom du er fristet til at lukke hullet med det samme.
Brug i stedet altid svampene til at skære hjørner, få adgang til genveje uden for banen eller komme dig umiddelbart efter et hit. Dette er den mest anbefalede taktik.
Din muskelhukommelse og mange års erfaring vil få dig til at tænke på drifting og drifting hele tiden, men du kommer ingen vegne i Mario Kart World, hvis du ikke lærer at grinde og wall-jump.
Men mest førstnævnte. Det, der ligner dekorationer, kan ofte bruges til at gå hurtigere og generere flere boosts med hop og tricks, så tag et godt kig på alle de elementer, du kan grinde i hver spiltilstand. Som vi sagde ovenfor, skal du også træne Charged Jump og dens forskellige timing, for i begyndelsen vil du normalt køre ind i hegn, fordi du ikke oplader den nok.
De bedste spillere i Survival Mode udnytter alle mulige spring og tricks; Hvis du ikke kender og ikke udnytter alle grind-pointene, bliver du overhalet.