WEBVTT 00:01.000 --> 00:10.000 Hej alle sammen og velkommen til en helt ny Gamereactor Gamescom Impressions-video, hvor vi i dag skal tale om et horrorspil. 00:10.000 --> 00:14.000 Ja, tiden er kommet. 00:14.000 --> 00:24.000 Jeg tror faktisk, at det er det eneste horrorspil, jeg har set på Gamescom 2023, selvfølgelig kun på mine møder. 00:24.000 --> 00:35.000 Men som du måske ved, hvis du kender mig, hvis du har set mine livestreams eller mine gameplays, ved du, at jeg normalt ikke spiller horrorspil, bare fordi jeg er for bange til at spille dem. 00:35.000 --> 00:45.000 Men nu er tiden kommet, og vi er nødt til at tale om Post Trauma, som er det horrorspil, jeg opdagede på Gamescom 2023. 00:45.000 --> 00:53.000 Grundlæggende er Post Trauma et horrorspil inspireret af genredefinerende klassikere fra de seneste årtier. 00:53.000 --> 00:56.000 Det ville være supervigtigt, men det forklarer jeg senere. 00:56.000 --> 01:12.000 Først og fremmest skal du vide, at dette spil er udviklet af Red Soul Games og udgivet af Raw Fury, og at det vil blive udgivet på PC, Xbox One og PlayStation 4 på et tidspunkt. 01:12.000 --> 01:19.000 Vi har ikke nogen officiel udgivelsesdato, så den er endnu ikke annonceret. 01:19.000 --> 01:44.000 Men når vi taler om selve spillet, må jeg sige, at denne definition om at være inspireret af genredefinerende klassikere fra de sidste årtier er super vigtig, fordi de kommer til at spille meget med de elementer, som disse horrorklassikere spillede, da de blev udgivet. 01:44.000 --> 01:56.000 Dybest set kommer de til at lege med synsvinklen, med kameraet, for et af de vigtigste kendetegn ved dette spil er, at du ikke kan styre kameraet. 01:56.000 --> 02:07.000 Måske bare en lille smule i nogle specifikke rum, i nogle specifikke synsvinkler, men generelt vil spillet have dig til at se, hvad de vil have dig til at se. 02:08.000 --> 02:14.000 Så forvent ikke bare at se på alle hjørner, se på alle omgivelser. 02:14.000 --> 02:16.000 Det er klart, at de vil lege med det. 02:16.000 --> 02:27.000 De vil lege med nogle elementer, der er lige i hjørnet af din skærm for at få dig til at tro, at der er noget skjult der, men til sidst er der ingenting. 02:27.000 --> 02:39.000 De vil få dig til at tro, at der vil være et jump scare bare på grund af kameraet, bare på grund af synsvinklen, men til allersidst vil der ikke ske noget. 02:39.000 --> 02:52.000 Og når du så tror, at der ikke kommer til at ske noget, og at de leger med dine følelser og dit sind, så er det, at du finder en jump scare. 02:52.000 --> 02:59.000 Måske ikke et jump scare, der er nogle gange, hvor de ikke er jump scares i sig selv, men okay, med nogle gys i almindelighed. 02:59.000 --> 03:10.000 Og det er en ting, jeg virkelig godt kunne lide, for nogle gange, når man spiller horrorspil, er det, som om man forventer, hvad der kommer til at ske, ligesom i horrorfilm. 03:10.000 --> 03:16.000 Der er tydeligvis f.eks. et klædeskab, og kameraet peger bare på klædeskabet. 03:16.000 --> 03:21.000 Klædeskabet er midt i rummet, kameraet peger på klædeskabet, og du skal åbne det. 03:21.000 --> 03:29.000 Og du åbner den, og du åbner den med frygt, fordi du tror, at noget vil komme ud derfra, men dette spil leger bare med det. 03:29.000 --> 03:38.000 Dette spil spiller bare med den spænding, hvor man ikke ved, hvad der kommer til at ske. 03:38.000 --> 03:46.000 Og jeg synes, det var superinteressant, at de i dette tilfælde har anvendt den følelse og den mekanik så, så godt. 03:46.000 --> 03:51.000 Og jeg synes, det er en af de bedste ting ved dette spil. 03:51.000 --> 03:53.000 Det er klart, at historien er interessant. 03:53.000 --> 04:03.000 Disse at være fanget og ikke vide hvorfor, at være fanget hvor, fordi alt er så truende, men alt er så uvirkeligt. 04:03.000 --> 04:12.000 Alt virker så underligt, og jeg ved ikke, omgivelserne er så seje, og det får dig bare til at føle dig utilpas lige fra starten, fordi du ikke ved noget. 04:12.000 --> 04:24.000 Og det er en del af spillet, for, ja, jeg sagde det ikke, men hovedpersonen hedder Roman, og vi er fanget i denne forskruede virkelighed, okay? 04:24.000 --> 04:36.000 Så det er derfor, jeg sagde, at alle disse truende omgivelser er så vigtige, fordi de vil være, ja, jeg vil ikke sige mørke fantasi-omgivelser, men du forstår pointen. 04:36.000 --> 04:47.000 De omgivelser, der kommer til at ændre sig, som har mærkelige former, som har nogle mærkelige væsener, som vi ikke ved, hvad er, osv. 04:47.000 --> 05:00.000 Og dybest set er vores hovedformål i dette spil bare at udforske disse ukendte steder og disse ukendte, ja, labyrinter, hvis vi kan kalde det sådan. 05:00.000 --> 05:12.000 Udforsk disse truende omgivelser, udforsk og opklar deres mysterier, for vi ved ikke, hvad der sker, hvorfor vi er fanget, hvad alt det har med os at gøre osv. 05:12.000 --> 05:25.000 Og selvfølgelig skal vi prøve at overleve, okay? Prøv at komme ud derfra, prøv at overleve alle de trusler, der vil følge os, og som vil prøve at dræbe os, okay? 05:25.000 --> 05:31.000 Men som sagt er historien virkelig interessant, men de leger meget med ikke at vide, hvad der kommer til at ske. 05:31.000 --> 05:45.000 Så det vigtigste i spillet bør være gameplayet, omgivelserne og lyden, bare fordi vi først får historien at vide til allersidst i spillet, okay? 05:45.000 --> 05:52.000 Og de har bygget alle disse hovedfunktioner rigtig, rigtig godt, okay? Jeg er nødt til at sige det. 05:52.000 --> 06:06.000 Alle omgivelserne er super mørke, er super underlige, som jeg har sagt, de får dig til at føle dig utilpas lige fra starten, de får dig til at føle dig anspændt lige fra starten, fordi du ikke ved, hvad der sker, du ved ikke, hvad du kan forvente. 06:06.000 --> 06:15.000 Alt er så underligt, alle de væsener, du vil finde, er underlige, der vil være objekter, der ser ud til at bevæge sig, men de bevæger sig faktisk ikke. 06:15.000 --> 06:32.000 Og dette faste kamera er, tror jeg, den vigtigste virkelige karakter i dette, ja, hovedkarakter, nej, hovedtræk, hovedelement og hovedstjerne, jeg vil sige, jeg ville sige det, hovedstjernen i spillet, okay? 06:32.000 --> 06:41.000 På grund af det vil vi være bange hele tiden, eller i det mindste vil vi være i spænding, og det, tror jeg, er virkelig svært at opnå i dag. 06:41.000 --> 06:51.000 Fordi vi alle har spillet en masse horrorspil, vi har alle spillet, ja, vi har alle set en masse horrorfilm, og mere eller mindre ved vi, hvad vi kan forvente. 06:51.000 --> 06:58.000 Men det kommer ikke til at ske med dette spil, venner, det bliver virkelig, virkelig svært, virkelig anderledes, undskyld. 06:58.000 --> 07:12.000 Og jeg vil sige, at det var det, for jeg havde desværre ikke tid til at spille meget, bare i, jeg ved ikke, 20 minutter måske, eller noget i den stil. 07:12.000 --> 07:29.000 Og det var virkelig, virkelig underligt, på den uhøflige måde, okay? Det var virkelig skræmmende, skræmmende, virkelig, virkelig mystisk, virkelig underligt, igen, men jeg nød det meget. 07:29.000 --> 07:46.000 Og for eksempel for folk som mig, der ikke kan lide horrorspil, bare på grund af jumpscares, bare fordi, jeg ved ikke, de får dig til at føle en hensigt, men uden grund, og med underlige lyde, er dette spil ikke sådan. 07:46.000 --> 08:01.000 Dette spil kan være perfekt for den slags mennesker, for mennesker som mig, fordi du føler, jeg følte, at jeg spillede for eksempel Resident Evil, som de gamle, eller Signalis, hvis du kender det spil, okay? 08:01.000 --> 08:20.000 Der sker underlige ting rundt omkring, men de forhindrer dig ikke i at ville udforske osv. De er ikke så skræmmende, de er ikke konstante, for de vil lege med den intention. 08:21.000 --> 08:39.000 Så bare på grund af det, vil de tillade dig, disse elementer, de vil tillade dig at blive ved med at udforske, og at ønske at lære historien at kende, selvfølgelig med hensigt, selvfølgelig ved at blive bange fra tid til anden, men det er ikke fokuseret på at få dig til at lide, okay? 08:39.000 --> 08:49.000 Det er bare fokuseret på at fortælle dig en historie, på at få dig til at føle dig utilpas og på at få dig til at føle, at du gør fremskridt i historien, og det synes jeg er det vigtigste i et spil som dette. 08:49.000 --> 09:05.000 Så efter min mening er det et rigtig, rigtig godt spil for folk, der kan lide gyserspil som mig, men som ikke kan lide disse spil, der får dig til at lide uden grund, eller som får dig til ikke at ville åbne den dør, for eksempel, du ved? 09:05.000 --> 09:20.000 Så der har du det. Et virkelig fedt spil, et virkelig skræmmende, mærkeligt spil, inspireret af disse genredefinerende klassikere fra de sidste årtier, som måske kan være noget for dig, hvis du ikke kan lide de sædvanlige horrorspil. 09:20.000 --> 09:26.000 Så det er en rigtig god mulighed at starte med, eller for folk som mig, okay? 09:27.000 --> 09:46.000 Og hvis du vil vide mere om dette spil, har du vores helt eget interview på vores gamereactor.yourdomainofchoice, okay? I tilfælde af at du vil vide flere detaljer om det, i tilfælde af at du vil vide, ja, udviklerens meninger, etc., okay? 09:46.000 --> 10:04.000 Og der har du det. Jeg minder jer om, at vi har spillet Post Trauma, ja, apropos Post Trauma, så spillede vi det på Gamescom 2023, et spil udviklet af Red Soul Games og udgivet af Raw Fury, som vil være tilgængeligt på PlayStation, Xbox og PC på et tidspunkt, okay? Vi ved det ikke endnu. 10:04.000 --> 10:13.000 Men et virkelig godt gyserspil, et spil, som jeg ville spille, og når man tænker på, at jeg normalt ikke spiller gyserspil, er det en virkelig god ting. 10:13.000 --> 10:22.000 Så, der har du det. Jeg håber, du har nydt det. Jeg håber, at du nu ved mere om denne titel, og at du måske kan give den en chance, når den udkommer officielt. 10:22.000 --> 10:28.000 Og, ja, måske blive introduceret til horrorspil, ligesom mig. Så der kan du se. 10:28.000 --> 10:35.000 Mange tak, fordi du er her. Jeg håber, I har nydt det. Jeg håber, at I vil ønske jer dette spil, og at I vil prøve det, når det udkommer officielt. 10:35.000 --> 10:42.000 Og vi ses i den næste gamereactor-video. Tak, fordi du var her. Vi ses! 10:43.000 --> 10:47.000 Tak, fordi du så med!