
For nylig fik Gamereactor en snak med Enric Álvarez, direktør for udvikleren Mercury Steam.
Det spanske studie stod bag det fremragende Metroid Dread, men der havde været rygter fremme om, at udviklingen af spillet skulle have været kaotisk. Det forholdt vi direktøren, der i sin afvisning af præmissen samtidig afslørede spillets salgstal.
"I don't think the development was chaotic. Chaotic development doesn't end with one of the best games in the franchise. It doesn't end with a game that has sold over three point something million copies. It doesn't end with a game that won TGA awards. That's all I have to say about it," lød det fra Enric Álvarez.
Tilbage i maj 2022 kom det frem, at Metroid Dread havde solgt 2,9 millioner eksemplarer, så det er ikke overraskende, at spillets salg nu har rundet 3 millioner. Det gør i øvrigt Dread til det bedst sælgende spil i serien, lige foran Metroid Prime. Den klassiske GameCube-titel har dog solgt mere, hvis man inkluderer salget fra Metroid Prime Remastered, der tidligere på året udkom til Nintendo Switch.
Du kan se hele vores interview med direktøren for Mercury Steam herunder.