Dansk
Gamereactor
nyheder

Microsoft CEO: "Vi kommer til at have et katalog af Xbox-spil der bruger generativ AI"

Deres nye "Muse"-model har imponeret, tilsyneladende.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Igen er der opstået debat omkring brugen af generativ AI i spiludviklingen, og hvordan begrænsninger og muligheder afbalanceres så vi ikke mister det menneskelige, kreative input. Microsoft siger selv at de nu ser et gennembrud, og lover at investere yderligere i AI i fremtiden i forbindelse med spiludvikling.

Mere specifikt har de designet en ny AI-model ved navn "Muse", der kan generere "game visuals, controller actions, or both." Denne er blevet trænet igennem data fra Ninja Theorys spil fra 2020, Bleeding Edge, og kan, tilsyneladende, nu designe spiloplevelse fra bunden af, selv.

I den seneste udgave af Dwarkesh Podcast siger Microsoft CEO Satya Nadella, at dette kommer til at lede til et katalog af Xbox-titler, der er blevet designet gennem værktøjer som Muse:

"It's just very cool... one thing that we wanted to go after was, using gameplay data, can you actually generate games that are both consistent and then have the ability to generate the diversity of what that game represents and then are persistent to user mods, right? So that's what this is."The cool thing is what I'm excited about is bringing... we're going to have a catalog of games soon that we will start using these models, or we're going to train these models to generate, and then start playing them."

Præcis hvad han mener diskuteres lige nu, altså om der er tale om dedikerede AI-spil, eller om Muse skal bruges af de større studier til at støtte op om deres respektive projekter.

Microsoft CEO: "Vi kommer til at have et katalog af Xbox-spil der bruger generativ AI"
Microsoft


Indlæser mere indhold