
Microsoft har meget hurtigt opgivet konceptet med eksklusive spil og i stedet lanceret deres titler til så mange formater som muligt, noget de ser ud til at være blevet belønnet med i form af højt salg, at dømme efter hitlisterne.
I et interview med GamesRadar+ forklarer Xbox Game Studios-chef Craig Duncan mere om, hvordan de har tænkt sig, at dette skal fungere, og hvorfor det er så vigtigt for Microsoft at have Xbox Play Anywhere, hvilket betyder, at du skal kunne købe et spil og derefter kunne få adgang til det, uanset hvilken platform du spiller på:
"Xbox-forretningen er ret unik for branchen. Xbox er en platform. Vi udgiver nogle af de største og mest spillede multiplatform-spil; vi har Cloud Gaming, Game Pass og Xbox Play Anywhere. Vores plan er at blive ved med at lave fantastiske spil og få dem til at nå ud til så mange spillere som muligt, uanset hvor de ønsker at spille."
Han udtaler også, at Microsoft ønsker, at så mange mennesker som muligt skal spille deres titler, med det mål, at de skal være de bedste at spille på Xbox:
"Vi ønsker, at vores spilserier skal være så store som muligt, samtidig med at vi gør Xbox til det bedste sted at spille disse spil. Og vores strategi om at nå ud til så mange spillere som muligt, uanset hvor de er, samtidig med at det er problemfrit at købe et spil én gang og få det spilbart på tværs af enheder, er godt for alle."
Kun tiden vil vise, om dette er en god strategi, men de fleste mennesker vil være enige om, at det er ret praktisk at kunne købe et spil og derefter nyde det uanset platform.