
Årets største flop indtil videre? Det må være MindsEye. Debutspillet fra Build a Rocket Boy og den tidligere Grand Theft Auto-legende Leslie Benzies. Hypet i nogle kredse som en potentiel "GTA-dræber", blev det i stedet et af årets dårligst anmeldte spil - og blev bredt betragtet som chokerende ufærdigt ved lanceringen.
På et nyligt internt videomøde forsvarede Benzies angiveligt spillet og hævdede, at den mislykkede lancering var resultatet af både interne og eksterne sabotører. Dette gentager tidligere kommentarer fra hans kollega, som påstod, at nogen havde betalt folk for bevidst at sprede negativitet om MindsEye.
Ifølge IGN:
"Build a Rocket Boy sources told IGN that Benzies finally addressed staff following the release of MindsEye in a brief video call yesterday, July 2. According to two people present who asked not to be named in order to protect their careers, Benzies insisted BARB would bounce back and relaunch MindsEye, blaming the studio and the game's struggles on internal and external saboteurs, among other things."
Ifølge Benzies er studiet fortsat fuldt engageret i projektet og planlægger en fuld relancering. Han understregede, at Build a Rocket Boy vil "rejse sig fra asken stærkere end nogensinde." Samtidig er de interne spændinger høje, med truende fyringer og mange ansatte, der frygter for deres job.
Kort sagt virker studiet mere ivrigt efter at pege fingre end at indrømme sine fejltagelser. Benzies' kommentarer virker i bedste fald ude af trit - og i værste fald direkte desperate. Selvfølgelig har nogle spil fået imponerende comebacks efter dårlige lanceringer, men i MindsEye's tilfælde? Det føles som et desperat forsøg.
Så hvad synes du? Fortjener MindsEye virkelig en ny chance?