Dansk
Gamereactor
nyheder
Mirror's Edge

Mirror's Edge-udvikler: "Achievements/trophies har været skidt for gaming"

"It narrows games down, it disrupts and diverts attention, and it eats resources that could have made the game better."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Tilbage i 2005 lancerede Microsoft det brede Achivements-system til Xbox 360, og det var noget som de fleste andre platforme hurtigt samlede op på. Faktisk er det blevet fast inventar i de fleste spil, og det er stort set kun Nintendo der ikke tilbyder en afart af samme system i deres spil.

Men det er ikke alle udviklere der er lige glade for at skulle sætte ressourcer af til at designe achivements eller trophies. Spørger du eksempelvis Fredrik Thylander, der arbejdede hos DICE på blandt andet Mirror's Edge og en række Battlefield-titler, så er de faktisk skidt for spildesign generelt:

"Unpopular opinion: achievements/trophies have been bad for gaming. It narrows games down, it disrupts and diverts attention, and it eats resources that could have made the game better."

Er du enig med Thylander?

Mirror's Edge

Relaterede tekster

Mirror's EdgeScore

Mirror's Edge

ANMELDELSE. Skrevet af Henrik Bach

Det første reelle platformspil i første person ser dagens lys, og vores svenske brødre har ikke ramt helt ved siden af, men det er heller ikke ren bullseye...



Indlæser mere indhold