Tilbage i 2020 grundlagde MrBeast MrBeast Burger, en fastfoodkæde, der egentlig ikke var en kæde, men snarere en række restauranter, som den beasty boy overtog for at bruge "spøgelseskøkkener" til at sprede sit brand over hele kloden.
MrBeast sagsøger nu det firma, han samarbejdede med for forretningsforetagendet, og siger, at kvaliteten af burgere nu er så dårlig, at det skader hans brand. På trods af hans klager har virksomheden været uvillig til at handle, og derfor er han blevet tvunget til retssager.
"[MrBeast] forventede, at hans fans ville modtage fremragende kundeservice og et overlegent fødevareprodukt," lyder søgsmålet. "Desværre, fordi Virtual Dining Concepts var mere fokuseret på hurtigt at udvide virksomheden som en måde at pitche den virtuelle restaurantmodel til andre berømtheder til egen fordel, var det ikke fokuseret på at kontrollere kvaliteten af MrBeast Burger-kundeoplevelsen og produkterne. Dette er på trods af adskillige indvendinger fra MrBeast, hvis klager over kvalitetskontrol faldt på døve ører. Som et resultat er MrBeast Burger blevet betragtet som en vildledende, dårlig afspejling af MrBeast-mærket, der leverer produkter af lav kvalitet til kunder, der leveres sent, i ikke-mærket emballage, undlader at inkludere de bestilte varer og i nogle tilfælde var uspiselige.
Masser af vidner er kommet frem for at hævde, at burgerkvaliteten fra restauranterne bare var uspiselig, hvilket går imod MrBeasts påståede filantropiske mission bag at skabe MrBeast Burger i første omgang. Den eneste måde, vi kan se dette som filantropisk på, er, hvis vi betragter MrBeasts tegnebog som en velgørenhedsfond, men det er, hvad hans retssag hævder.
Tak, Bloomberg.