Dansk
Gamereactor
nyheder

Neil Druckmann: "AI vil skubbe til grænserne for historiefortælling i spil"

Han slår dog også fast at der er åbenlyse faldgruber.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Mange spiludviklere benytter sig allerede af en form for AI-værktøj i spiludvikling, men der er samtidig skepsis omkring hvordan kunstig intelligens kan levere undervældende indhold, hvis det bliver brugt til at erstatte egentlig kreativitet.

Naughty Dog-leder Neil Druckmann er dog entusiastisk omkring selve ideerne bag teknologien, og lægger ikke fingre imellem i forhold til at italesætte mulighederne. Under den seneste Creative Entertainment Vision-præsentation siger han dette:

"AI is really going to revolutionise how content is being created, although it does bring up some ethical issues we need to address. With technologies like AI and the ability to do motion capture right from home, we're reducing both costs and technical hurdles, opening the door for us to take on more adventurous projects and push the boundaries of storytelling in games. This evolution is truly empowering creators to bring their visions to life without the traditional obstacles."

Præcis hvordan Naughty Dog bruger AI vides ikke, men han nævner dog specifikt Motion Capture, som jo typisk fylder mere i studiets produktioner.

Neil Druckmann: "AI vil skubbe til grænserne for historiefortælling i spil"


Indlæser mere indhold