Dansk
Gamereactor
nyheder
Palworld

Nintendo centrerer muligvis deres søgsmål mod Palworld-studiet omkring det at fange Pokémon

Det er angiveligt derfor at de søgsøger dem for patentbrud og ikke copyright.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Om de ville ende med at vinde eller ej, så er det så tydeligt at Palworld-udvikler har lånt diverse designs fra kendte Pokémon, at Nintendo også ville kunne have hivet dem i retten for overtrædelse af copyright. Men det gjorde de ikke, de hiver dem nu i retten for patentbrud, og det har fået mange til at spekulere.

Men en berømt og succefuld patentadvokat i Japan, Kiyoshi Kurihara, mener at dette giver enormt god mening, for han har researchet sagen lidt, og har fundet ud af at Nintendo har langt stærkere kort på hånden, et "killer patent" der handler om selve akten at fange en Pokémon.

I et interview med Yahoo (via Automaton) beskriver han det her som enormt direkte, og hvis et nyt spil kommer bare i nærheden af at fremvise samme bevægelse eller akt som det at kaste en Pokéball imod et Pokémon-lignende væsen, så forbryder spillet sig nærmest automatisk imod patentet.

"It seems like it would be hard to avoid if you want to make a Pokémon-like game, and it's easy to infringe if you're not careful," siger Kurihara.

Patentet beskrives således i Nintendos patentansøgning:

"Aiming a capture item (Poké Ball) at a character placed on the field (Pokémon), releasing the capture item in a direction determined by player input, judgment of whether capturing is successful or not upon contact between the capture item and Pokémon, and changing of the Pokémon's status to "owned by the player" when capturing is successful. In addition, the patent also covers the mechanic of having capture probability displayed to the player, regardless of whether it uses colors, graphics or numbers."

Mon ikke det er dette Nintendo vil bruge?

Palworld

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold