
Nintendo afslørede for nogle år siden at de ville begynde at eksperimentere med at udvikle mobilspil, og det må man sige at de har gjort. Dog har strategien ændret sig en hel del fra det første, Super Mario Run, til det seneste, Mario Kart Tour.
Det sidstnævnte har nemlig skabt røre over sin aggressive monetariseringsstrategi, og nu fortæller Nintendo lidt mere om hvordan de er kommet frem til hvor spillet er designet til at fungere sådan som det gør. I et interview med Time fortæller præsident Shuntaro Furukawa, at monetarisering er noget Nintendo afgør på case-by-case.
"In terms of monetization, that's something that we decided on an app basis. It's something we decide looking at the game content of each app, as well as the IP used and the player that we're targeting. We also look at how we can best have the players enjoy the game, as well as how they would be comfortable in spending money."
Præcis hvordan de er kommet frem til monetariseringen af et spil som Mario Kart Tour vides dog ikke, og hvor aggressivt hvert spil er på den front er løbende blevet hårdere og hårdere.