Nintendo Switch 2 fik endelig et hav af detaljer, nogle tekniske specifikationer, udgivelsesdato og pris blev for nylig. Men en ting, Nintendo holdt tilbage (udover at vise os et nyt 3D Mario) var detaljer om Nvidia-chippen, der vil drive konsollen, og hvad der får hardwaren til at opnå 4K-opløsning og 120fps frame-rate i udvalgte titler.
Det ser ud til, at processorens producent, Nvidia, er trætte af at vente, og har offentliggjort, at Nintendo Switch 2 bruger en Nvidia GPU med RT- og Tensor-kerner, der udnytter AI-opskalering.
RT-kernerne muliggør realistisk belysning, skygger og refleksioner, mens Tensor-kernerne driver AI-drevne funktioner som Deep Learning Super Sampling (DLSS). Disse teknologier kender vi naturligvis allerede, men nu ved vi med sikkerhed at det er dem der skal bringe opløsning og frame-rate fremad.
Endelig bruger den variable opdateringshastighed (VRR) Nvidia G-SYNC i konsollens håndholdte tilstand, hvormed 120 fps kan opnås på det store fjernsyn. For at give dig en idé er Mario Kart World-gameplayet, du kan se nedenfor, som vi optog i morges, begrænset til 100 fps, så forvent endnu mere flydende i fremtidige titler.
Hvad synes du om disse nye tekniske tilføjelser til Nintendo Switch 2?