Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder

Ny undersøgelse viser at gamere er mere draget af stærke brands end normalt

Så meget for at prøve noget nyt, hva'?

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Er du irriteret over at etablerede livsstilsbrands indgår større partnerskaber med spiludviklere og udgivere, og at der er Coca-Cola i Fortnite, Mad Moxxi Nike-sko og Balenciaga spilkollektioner? Nå, men det er der en grund til, for noget tyder på at det virker.

Newzoo har, via GamesIndustry, publiceret en undersøgelse med over 75.000 deltagere foretaget tværs af 36 markeder, hvor de har set på hvad selverklærede spilentusiaster mener om en række brands.

Samtlige brands har haft et spilrelateret marketingsfremstød de sidste par år, lige fra Nike til Puma, fra Balenciaga til Coca-Cola. Og sjovt nok er der stor positivitet blandt de adspurgte forbrugere, hvor "gamerne" var tilbøjelige til at tænke "positive" eller sågar "very positive" om samtlige brands - dog afhænger det af den specifikke kategori.

Eksempelvis har Red Bull kørt adskillige spilrelaterede marketingskampagner, og 52% af adspurgte gamere tænker "very positive" eller "positive" om brandet, og det tal er bare 28% blandt såkaldte "non-gamere".

Det samme gælder for eksempelvis BMW og Porsche hvor forskellen er 68% mod 53% og 63% mod 48%.

Ny undersøgelse viser at gamere er mere draget af stærke brands end normalt


Indlæser mere indhold