Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder

Nvidia lover op til fire gange billedehastigheden med deres nyeste AI-opskalering

Løfterne er store, og det kommer til at kræve et helt nyt grafikkort for dig at prøve.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

DLSS findes indtil videre i 216 stykker software af den ene eller anden art, desværre er DLSS 3.0 ikke bagudkompatibelt som det er nu, og kræver et RTX4000-kort for at fungere.

DLSS 3 er en kombination af den nuværende DLSS-platform, DLSS Frame Generation og Nvidia Reflex. Der loves op til fire gange ydelse i rendering, med 35 spil der vil have det implementeret til oktober:

A Plague Tale: Requiem
Atomic Heart
Black Myth: Wukong
Bright Memory: Infinite
Chernobylite
Conqueror's Blade
Cyberpunk 2077
Dakar Desert Rally
Deliver Us Mars
Destroy All Humans! 2 - Reprobed
Dying Light 2 Stay Human
F1Ⓡ 22
F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
Frostbite Engine
HITMAN 3
Hogwarts Legacy
ICARUS
Jurassic World Evolution 2
Justice
Loopmancer
Marauders
Marvel's Spider-Man Remastered
Microsoft Flight Simulator
Midnight Ghost Hunt
Mount & Blade II: Bannerlord
Naraka: Bladepoint
NVIDIA Omniverse
NVIDIA Racer RTX
PERISH
Portal with RTX
Ripout
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Scathe
Sword and Fairy 7
SYNCED
The Lord of the Rings: Gollum
The Witcher 3: Wild Hunt
THRONE AND LIBERTY
Tower of Fantasy
Unity
Unreal Engine 4 & 5
Warhammer 40,000: Darktide

DLSS er stadig AI-baseret rendering, hvor man lader grafikkortet lave en lavere opløsning, hvorefter at DLSS gætter sig til hvad der måtte mangle, for så at vise brugeren en højere opløsning. Det gør at man kan få højere frame-rate med minimalt tab af billedekvalitet, i hvert fald i teorien. DLSS 3 gør det muligt at generere helt nye optiske multiframes, der er helt nye billeder, og ikke bare gætværk, og kombineret med Nvidia Reflex giver dig højere billedhastighed og lavere reaktionstid samlet set.

Den gør det ved at tage et tidligere billede, et kommende billede, og kombinere det med et "optical flow field" der er baseret på to sekventielle billeder inde i spillet samt spilmotorens data omkring bevægelse og dybde. Det gør det muligt at beregne, på pixelniveau, partikler, reflektioner, skygger og lys der ikke er en del af spilmotorens egne kalkuler samt tage forbehold for bevægelsesgeometrien i spillet.

Denne form for dekonstruktion og rekonstruktion er ganske avanceret og krævende, og er nok årsagen til at DLSS 3 ikke er bagudkompatibel. Om kvalitetstab, stutter, forvrængning eller andet så er et reelt problem når det bruges ved vi først om noget tid når kortne er udkommet og blevet testkørt af folk der har massere af ekstra penge de kan smide efter et RTX4000 serie- kort.

Nvidia lover op til fire gange billedehastigheden med deres nyeste AI-opskalering
Nvidia lover op til fire gange billedehastigheden med deres nyeste AI-opskalering
Nvidia lover op til fire gange billedehastigheden med deres nyeste AI-opskalering
Nvidia lover op til fire gange billedehastigheden med deres nyeste AI-opskalering


Indlæser mere indhold