Dansk
nyheder

Mark Cerny: At konvertere et spil fra PS4 til PS4 Pro kræver næsten intet arbejde

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Som du måske allerede enten har lugtet selv, eller har læst omkring på internettet, så kan det være at PlayStation 4 Pro står overfor et stort problem. Konsollens potentiale afhænger nemlig udelukkende af, at udgivere konverterer og laver opdateringer til deres spil, så de drager fordel af maskinens ekstra hestekræfter.

Ifølge arkitekten bag konsollen, Mark Cerny, er dette dog ikke et problem, for det kræver nærmest ingen arbejde.

Ifølge et nyt interview med Gamasutra, så kræver konverteringen bare 0.2-0.3% af den samlede arbejdsindsats:

"The target was to make sure that support [for the PS4 Pro] could be done for a fraction of a percent of the overall effort. And I do mean a fraction of a percent. I mean, I've run the math, and it's 0.2 or 0.3 percent for these projects — some of them. So at that point, I think it's very natural for the development community to support the platform."

Vi krydser fingrene for at støtten fra udviklere er lige så naturlig som Cerny påstår den vil være.

Mark Cerny: At konvertere et spil fra PS4 til PS4 Pro kræver næsten intet arbejde


Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.