Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyheder

Ny AMD-teknologi kan gøre PS4 Pro meget mere kraftfuld


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

For nylig har AMD åbnet op omkring noget teknologi de har gået og arbejdet på i meget lang tid, og det hedder "Rapid Packed Math". Det er et stykke software der debuterer sammen med producentens nye RX Vega-serie, og har potentialet til at vende op og ned på markedet. Den kan nemlig, teoretisk set, fordoble selve hastigheden af GPU'en ved at beregne såkaldte "float operations" dobbelt så hurtigt.

"Next-Gen Compute Units (NCUs) provide super-charged pathways for doubling processing throughput when using 16-bit data types. In cases where a full 32 bits of precision is not necessary to obtain the desired result, they can pack twice as much data into each register and use it to execute two parallel operations. This is ideal for a wide range of computationally intensive applications including image/video processing, ray tracing, artificial intelligence, and game rendering."

Med andre ord får denne software grafik til at blive indlæst hurtigere. Dette er naturligvis ganske spændende for PC-ejere, men her kan PS4 Pro-folket også nyde godt af teknologien, for tilbage ved lanceringen af PS4 Pro afslørede systemarkitekten Mark Cerny at konsollen indeholdte kompabilitet med en række "fremtidige AMD-initiativer". Nu ved vi at Rapid Packed Math er et af dem, og som en programmør ovre hos a COG pointerer har denne teknologi potentialet til at fordoble mængden af teraflops, og hvis det er tilfældet har en PS4 Pro 8.4 teraflops.

Microsoft har ikke tilføjet Rapid Packed Math til Xbox One X, og det vides ikke om de planlægger at indlede et samarbejde.

Gamereactor

Copyright 1998-2018 - Published by Gamez Publishing A/S, Toftebæksvej 6, 2800 Kongens Lyngby, Denmark.