Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyheder

Xbox-chef mener at fotorealisme i spil kan opnås indenfor et årti


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Som spilbranchen har udviklet sig, lige så forbrugernes forventninger til den grafiske realisme som spil fremstiller. Naturligvis er der nogen der går med et mere stiliseret udtryk, men langt fra de fleste største spil forsøger at få spil til at fremstå så ægte som muligt. Det skal i sidste ende lede til den hellige gral - fotorealisme, hvor man ikke kan adskille spil fra virkelighed.

Naturligvis er vi der ikke endnu, men Xbox-chefen Phil Spencer mener ikke der er lang tid til. I en række udvekslinger på Twitter har Spencer talt om grafik generelt med fans, og det udmundede i et spørgsmål om fotorealisme, som han svarede på således;

"Yea, 10 years is reasonable. There are scenes today where the average viewer would be hard pressed to differentiate. Animation and lighting are still ways off for real time realism in a scene in my view."

Tror du at 10 år kan gøre det?