LIVE
Live broadcast
Skip
logo hd live | Katana Zero
Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor Danmark
nyheder
Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts III-grafikmotoren blev skiftet af chefer ikke udviklere

Nu er udgivelsen af Kingdom Hearts III endelig lige om hjørnet, og det sker altså også efter noget der ligner et årtis udvikling. De fleste udviklere har peget på det pludselig skift til Unreal Engine omkring midt i spillets udviklingsperiode som den primære grund til de mange forsinkelser, og nu ved vi mere om hvordan denne beslutning blev truffet.

I et interview med EDGE (udgave 328) fortæller instruktør Tetsuya Nomura, at Square Enix-chefer traf beslutningen, og at udviklerne som sådan ikke har været involveret.

"We had our own company reasons, essentially. It wasn't something that we had anything to do with, it was decided higher up. It was a whole year that we had to kind of rewind and restart. As a dev tool, Unreal Engine 4 is kind of an all-in-one - it's got all of the stuff that is needed in it, it's used around the world, and we also got really great support from Epic Games. They were very helpful through the entire process."

Kingdom Hearts III