Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
God of War

God of War var i starten et "mere ambitiøst spil"

God of War udkom under stor kritisk fanfare sidste år, og ikke bare var det Game Awards-statuetten for bedste spil, der har også et stort loyalt følge. Med andre ord gik det ret godt for Sony Santa Monica, men på et tidspunkt i udviklingen så spillet ret anderledes ud.

I et interview med dokumentarholdet fra Noclip fortæller instruktør Cory Barlog, at selvom spillet endte med at være fortrinligt, så var det i starten en hel del større, og meget mere ambitiøst.

Eksempelvis bød spillet i sin originale form på mange flere bosser, men disse var holdet nødsaget til at skære fra.

"We cut a lot of bosses. A lot. We had so many more. It was a much more ambitious, crazier game. And as you go through development, you start realizing, 'No, it's too big, we can't do this. One boss takes like 30 developers a year and a half. It's an absolutely massive scale when you really consider it, and you measure it against other games in which we finished the game in a year and a half."

Det endte nu meget godt, og spillet er faktisk blevet rost for sin mere stramme, subtile historie.

God of War
View comments

Relaterede tekster

God of WarScore

God of War

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

Ændringerne er mange, men ånden intakt i Santa Monicas storslåede og fuldstændig vellykkede genopdagelse af God of War.

Indlæser mere indhold