Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
Dragon Age 4

Dragon Age 4-udviklingen blev genstartet totalt i 2017

For nylig udgav journalist Jason Schreier en stor artikel om udviklingen af Anthem, og hvordan det for alvor gik galt for Bioware. I samme forbindelse har han nu sammenfattet en artikel om Dragon Age 4, der åbenbart både har og er i vanskeligheder.

Åbenbart har et lille hold hos Bioware været i gang med spillet i årevis, men tilbage i oktober 2017 blev udviklingen fuldstændig genstartet, som var overraskende for holdet, for de mente at de havde fat i noget af det rigtige på daværende tidspunkt.

Selvom artiklen ikke specifikt implicerer EA, så antydes det kraftigt at det var deres fokus på "live services" der gjorde at spillet blevet genstartet, og det ledte til at en række vigtige ansatte forlod virksomheden, deriblandt instruktør Mike Laidlaw.

Faktisk gik det så godt inden udviklingens genstart at én udvikler beskrev det som værende den bedste start på en sådan proces:

"We were working towards something very cool, a hugely reactive game, smaller in scope than Dragon Age: Inquisition but much larger in player choice, followers, reactivity, and depth. I'm sad that game will never get made."

Åbenbart spillede su som en gruppe af spioner for Tevinter-imperiet, og her var fokusset, som citatet beskriver, på store og små valg med mange konsekvenser, samt mindre områder men med mere dedikeret og narrativt indhold. Spillet ville desuden fokusere på røverier, store missioner med mange separate dele.

Det nye Dragon Age 4 bær navnet Morrison, hvoraf det gamle nu aflyste projekt hed Joplin, og det bliver konstrueret lige nu med Anthems kode. Dette spil er planlagt som et live service-spil med langsigtet monetarisering for øje. Dog siger flere at dele af Joplin nu er i Morrison.

Dragon Age 4