Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder

Udvikler: "Konceptet om platforme vil forsvinde helt snart"

Hele spilbranchen har siden dens fødsel været konstrueret omkring platforme, altså hardware der kan overlevere spiloplevelsen, og som softwareudviklere har designet spillene til at køre på. Dette banede desuden vejen for eksklusiv software specialdesignet til at køre på bare én platform, men netop denne konstellation mener én udvikler er begrænsende for forbrugeren, og derfor vil de forsvinde.

I et interview med WCCFTech fortæller Benjamin Charbit, der før har arbejdet på en række prominente Ubisoft-spil, men i dag er ved at konstruere et platformagnostisk MMO ved navn "Project C", at konceptet om platforme vil forsvinde helt som streaming vinder frem.

Ydermere ifølge Charbit, så er de ved at udvikle Project C så det er helt uafhængigt af platforme ved hjælp af SpatialOS.

"It's a completely device agnostic title. Right now we're running it on mobile using cloud gaming services, and from day one we've designed it with that in mind. I think the notion of platforms, this concept of platforms, is absolutely going to disappear. What will matter will be the experience. And so, to give you an illustration, every time we design something new, we always put it through a matrix that says 'okay, system, what can I do during a bathroom break? On my smartphone? What can I do when I'm in the taxi on my smartphone? What can I do when I have two hours at home? Sitting five hours in the afternoon or afternoon on my console?' It's a completely divisive message."

Er du enig med Charbit? Vil platforme forsvinde, og blive tilgængeligt på alle enheder via skyen?