Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
Borderlands 3

Gearbox-studie påstår at Borderlands 3 udvikles uden crunch

Crunch-kultur er der igennem kommet et fokus på i løbet af det seneste års tid i spilbranchen, efter det slap ud af forventet overarbejde uden videre kompensation fortsat er kutyme hos mange større spilstudier. Dog mener Gearbox Software at Borderlands 3 faktisk udvikles helt uden sådanne praksisser.

I et interview med franske Pese sur Start (som er oversat af Reddit-brugeren Shwaa4lyfe) siger Gearbox Quebec-lederne Sébastien Caisse og Pierre-André Déry, at studiet ikke benytter crunch overhovedet. Herunder finder du Reddit-brugerens opsummering, samt et direkte citat.

"Another point of pride for the Gearbox Studio Québec's management is to deliver a AAA game without imposing a "crunch" (or intensive work schedule) on their employees." They also go on to say that they are deeply against the industry standard of crunch time and overtime, and that they work differently than other studios and value the "quality of life" of their employees."

Det vides naturligvis ikke om hvorvidt Gearbox i Texas benytter denne praksis, men man kunne forestille sig at dette gør sig gældende for samtlige Gearbox-studier.

Borderlands 3