Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder

Microsoft sigter efter at lancere en førstepartsspil hver tredje måned

Efter har Microsoft købt en række studier, der kan sikre at hele førstepartsplatformen vil blive drastisk anderledes i fremtiden. Om ikke andet er målet at udgive flere og større titler, der måske ikke ligefrem er eksklusive, men er med til at skabe positive stemning omkring Xbox-brandet, og kan skubbe flere Game Pass-abonnementer.

For nylig købte Microsoft så Double Fine, og nu afslører de med hvilke intervaller alle disse nye spil skal udgives. I et interview med IGN fortæller førstepartschef Matt Booty, at målet er at udgive ét spil hver tredje måned.

"So, then if you've got a game [every three months] and you're taking two to three years [to develop them]. You can kind of back into the math and say, well wow, you probably need somewhere between 10 and 12 studios. But... making games is not yet a perfect science, right? There's no creative endeavour that is. So there's going to be things that take longer."

"There's going to be some things that we start and say, 'Hey, great idea, but it just isn't, you know, the Jello doesn't want to set. So I think we need some, some buffer in there, right? We'd love to be feeding a high quality game into game pass about every three months."

Det er dog kun Ninja Theory af alle de nye studier der har fremvist nye projekt.