Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
Doom Eternal

id Software forklarer hvorfor Doom Eternal-mellemscener foregår i tredjeperson

Der plejer at være en uomtvistelig regel for spil i førsteperson, og det er aldrig at bryde perspektivet, for så ødelægges indlevelsen. Dette gælder også for mellemscener, hvor spilleren kan konstant skal fastholde sin plads inde bag øjnene på hovedkarakteren, for at illusionen bibeholdes. Sådan fungerede det i Doom i 2016, men sådan bliver det ikke i Doom Eternal.

Mellemscenerne her vil nemlig bryde perspektivet, og præsentere sig selv fra tredjeperson via et uafhængigt kamera. I et interview med VG247 forklarer instruktør Hugo Martin at det er "mere effektivt".

"And it's more efficient. I mean a lot of times if you stay first-person, it's harder, it gets more complicated, there's more moments of, 'stand still while someone vomits exposition at you and, why aren't I engaging, why am I standing still, I'm the Doom Slayer?' So if you notice with all the scenes, there's a fluidity to them. Every single decision, whether it's third-person cutscenes or big floating guns, it's in the service of the game. That's it. It's better for the game, we do it."

Er du ligeglad med om scenerne bryder perspektivet?

Doom Eternal
View comments

Relaterede tekster

Indlæser mere indhold