Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder

Udvikler: "Ikke at drage fordel af Switch er en spildt mulighed"

Nintendo Switch har vist sig at være en uhyre populær konsol. Overalt i verden sælges de som varmt brød, og Nintendo, og tredjeparter, har udgivet masser af spil der også har opnået enorm succes. Det er dog ikke alle der er helt overbeviste, og blandt andet EA har udtalt, at de ikke mener at deres publikum befinder sig på den platform.

Spørger man dog udviklerne hos Virtous, så er det en direkte spildt mulighed ikke at udgive spil på Switch. I et interview med GamesIndustry fortæller Virtous-vicepræsident Elijah Freeman, at alle udviklere bør sigte efter at udgive på konsollen.

"The first thing we recommend is not treating the Switch as a secondary platform and to plan for a simultaneous, day one release of the Switch version of your game. Look towards the Switch as a way to rejuvenate a brand. The audience is younger than those who typically own other consoles, so having your IP on the Switch is a great way to invest in the future."

"The second recommendation is to add special features and extra content; simple efforts that only incur a marginal workload impact, but can prove to double the interest from both Nintendo and the Switch player-base, consequentially doubling the revenue potential. In fact, not taking advantage of the biggest portable gaming platform in the market today could even be seen as a lost opportunity."

Er du enig?

View comments

Indlæser mere indhold