Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder

PlayStation 5 vil alligevel tilbyde hardware-accelereret Ray-Tracing

For nylig påstod et detaljeret rygte, at hvorimod den kommende Xbox Scarlett ville tilbyde Ray-Tracing opnået via almindelig hardware-acceleration, altså via dedikerede kerne på GPU'en, så ville Sony benytte en anden løsning i PlayStation 5. Her antog de fleste at der var tale om en form for Cloud Computing.

Det viser sig dog ikke at være tilfældet. Som det fremgår i den store Wired-artikelfortæller Mark Cerny, at det er traditionel hardware-acceleration som konsollen benytter.

"There is ray-tracing acceleration in the GPU hardware, which I believe is the statement that people were looking for."

Det vides endnu ikke om Sony arbejder på at implementere Cloud Computing i PlayStation 5, men indtil videre fremstår konsollen mere traditionel end først antaget.

View comments

Indlæser mere indhold