Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
Control

Control blev lavet for mindre end €30 millioner

Selvom det ikke umiddelbart lader til at Control har været en storsællert, så er der, ligesom i filmbranchen, gået en smule inflation i spilsalg takket være de store udgiveres fokus på at levere ny konstant vækst til deres investorer. Spil koster hele tiden mere at udvikle, og de forventes at sælge mange, mange millioner eksemplarer.

Men måske er det slet ikke nødvendigt for Control? I en ny dybdegående artikel ovre hos GamesIndustry fortæller Remedy CEO Tero Virtala, at Control faktisk er udviklet for mindre end €30 millioner, og det har taget mindre end tre år at færdiggøre.

"Control was developed in three years with a budget of less than €30 million. We don't quite require the same huge lifetime numbers as many other games with bigger development budgets. Therefore, even though Control didn't have chart-topping sales right from the get go, we are in a good position with steady sales. We always take the long view here."

Netop det samme er ved at ske i filmbranchen, hvor film bevidst skær i budgettet for så at have en del lettere ved at blive profitable.

Control

Relaterede tekster

ControlScore

Control

ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

Remedy vender tilbage, og denne gang på flere platforme også. Har Control været ventetiden værd?



Indlæser mere indhold