LIVE

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annoncer
logo hd live | Journey to the Savage Planet
Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
The Last of Us

Instruktør mener at en oplevelse som The Last of Us er muligt uden skydemekanikker

The Last of Us betragtes som et af de bedste spil nogensinde, og det skyldes blandt andet de intense kampscenarier, hvor snigeri og effektiv crafting kombineres for at skabe uhyggelige sekvenser. Spilmediet er dog ofte blevet kritiseret for at lægge sig for meget op af kampsystemer, skydemekanikker og fysisk konflikt i det hele taget, så ville man kunne opnå samme kvalitet i The Last of Us helt uden skyderier?

Det mener en af instruktørene bag, Bruce Straley, der for nylig talte ved Fun & Serious Game Festival (via GamesIndustry). Han mener at vi bør gøre et bedre stykke arbejde med at bekæmpe ludonarrativ disonans, og det kunne ske ved blandt andet ikke konstant at benytte sig af kampsystemer som primære mekanikker.

"Can you create a game that's as interesting and character-driven and compelling as an Uncharted story or Last of Us story without shooting? I think you can. Again the concept has to be... 'how can I create a rich enough world to allow for interesting core mechanics?'

The world has to afford interesting, compelling ways for the player to figure out [solutions] -- and that's a lot of what games are. We have to put players in a position to be engaged with overcoming obstacles, which means the core mechanics have to avail us enough opportunity to figure out a solution."

Er du enig?

The Last of Us

Relaterede tekster

The Last of Us RemasteredScore

The Last of Us Remastered

ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

Click...click...click. Lyden af de muterede clickers er nøjagtig så ubehagelig, som den var for mig i sommeren 2013. Jeg har halvklamme håndflader, og det er ikke...



Indlæser mere indhold