Dansk
Gamereactor
nyheder
Disintegration

Halo-medskaber forlod Bungie på grund af for meget crunch

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Ja, du har sikkert hørt det hele før, men der er særligt fokus på spiludvikleres arbejdsforhold i disse dage, og det er nu efterhånden blevet kutymen for disse udviklere at tale åbent om nogle af de perioder i branchen, hvor urimeligt meget overarbejde er blevet forventet af disse studiers ledelse. Både CD Projekt RED, Rockstar og id Software benytter sig stadig af denne praksis, og nu ved vi at den også i sin tid skubbede en af Halos skabere ud af Bungie.

I et interview med GameSpot fortæller Halo-medskaber Marcus Lehto, at det netop var på grund af usunde arbejdsforhold at han forlod Bungie i 2014.

"One of the reasons I left Bungie is that many of us have seen the bad side of extended crunch periods that would go on for months and months ... and what kind of human toll that took. We don't want to experience that, we don't want to replicate that at all again. So at V1, one of our primary goals with the studio is making sure that we create an atmosphere where everybody is intimately involved with what we're working on, so there is a lot of responsibility on everybody's shoulders. "

Lehto har startet sit efter studie, V1 Interactive, hvor de har en regel om ikke at udføre crunch. Deres første spil, Disintegration, får en beta-test senere på måneden.

Disintegration

Relaterede tekster

DisintegrationScore

Disintegration

ANMELDELSE. Skrevet af Claus Larsen

En af skaberne bag Halo forsøger sig med en anden form for science fiction, men er Disintegration noget værd?



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.