Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
nyheder
Half-Life 3

Half-Life 2: Episode 3 blev for ambitiøst til at det kunne gøres færdigt

Der var faktisk aldrig rigtig noget der hed "Half-Life 3", men snarere refereres der til den tredje episode af det sæt som Valve arbejdede på, som skulle ekspandere spilseriens univers, altså Half-Life 2: Episode 3. Som bekendt ender Episode 2 på lidt af en cliffhanger men Valve vendte aldrig tilbage og fortalte historien færdig, og nu forklarer de lidt om hvorfor.

I et interview med IGN fortæller Level Designer Dario Casali, at hvorimod disse episoder var en måde at udvikle mindre titler hurtigere i Half-Life-serien, så fans ikke skulle vente så længe, så kunne de alligevel ikke lade være med at gå mere og mere ambitiøst til værks, til at det til sidst blev for meget.

"After working on Half-Life 2 for six years we decided we didn't want to go dark for so long. That's why we started doing the episodes where we thought, 'well, we have the stable technology now. We understand the characters, we understand the story, we have most of the mechanics. Let's just bite off little chunks and then release more often. We think players are going to prefer that from waiting six years and going through however many delays we went through. We found ourselves creeping ever forward towards, 'Well, let's just keeping putting more and more, and more, and more stuff in this game because we want to make it as good as we can, and then we realized these episodes are turning more into sequels."

Til sidst besluttede Valve at det hele var blevet lidt for meget, og derfor lagde de serien fra sig, til de mente at der var noget at sige igen. Det har de så nu, denne gang i VR, med Half-Life: Alyx.

Half-Life 3

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold