
Det er ikke første gang at Respawn Entertainment, og mere specifikt det hold der har skulle vedligeholde Apex Legends siden lanceringen, er blevet beskyldt for at benytte sig af "crunch"-strategier, hvor overarbejde, overnatninger på kontoret og manglende kompensation er faste størrelser.
For nylig efterlod en anonym medarbejder en anmeldelse af arbejdsforholdende på platformen Glassdoor (via GameRant), som kritiserer studieledelsens strategi under COVID-19, hvor der åbenbart har været kutyme for ikke at udskyde noget som helst, men at fortsætte til trods for forsinkelser:
"I feel extremely stressed and burn out trying to keep our seasonal releases on the same aggressive timeline, there's no attention to employee health during this period," siger medarbejderen, der i øvrigt påstår at de arbejder 12-13 timer dagligt.
Lederen af holdet, Chad Grenier, har svaret igen, men ærlig talt så har hans kommentarer forstærket troen på at der er noget i gære.
"Are we perfect? No, of course not. Does Respawn and EA care more about the health of the team than the game and its profits? Absolutely, even during non-pandemic times. However, the team, it's filled with a bunch of rock stars and do-ers. Nobody wants to be the one who got a feature delayed. Nobody wants to let their teammates down, or let the fans down."
Han slår dog fast at både han, og resten af ledelsen, nu er bedre til at kigge efter medarbejdere der ikke har det godt. Om det så er for at fyre dem, vides jo naturligvis ikke.