Dansk
nyheder

Analytiker mener at forbrugere glædeligt vil betale $69.99 for de nyeste spil

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Udgivere som Sony, Take-Two og Gearbox eksperimenterer nu med at hæve MSRP'en, altså basisprisen, på spil til PlayStation 5 og Xbox Series X, og det sker med den forklaring at spil er blevet dyrere at udvikle, og mere ambitiøse. Så hvordan har forbrugerne det med det?

Selvom der ikke er lavet nogen dybdegående rundspørge om disse stigninger, så mener én analytiker, at det ikke bliver noget problem at få forbrugerne til at punge mere ud. Faktisk siger han at det gør de "glædeligt".

I den seneste udgave af Virtual Economy-podcastet fortæller NPD-analytiker Mat Piscatella, at forbrugerne sagtens kan acceptere en højere MSRP.

"Game prices have stayed the same since 2005, when Call of Duty 2 first went to $59.99 on Xbox 360 and we've basically stayed there ever since. Now, a lot of people will say a rise in base prices for the higher tier, premium games is needed to off-set development costs, inflation or whatever, and all those arguments seem to fall flat. But what doesn't fall flat is that for some of these premium games, if the $10 increase was implemented, people would happily pay it. They might grumble about it, but they would certainly pay it. The price sensitivity, particularly on day-one, suggests that."

Er du enig i Piscatellas påstand?

Analytiker mener at forbrugere glædeligt vil betale .99 for de nyeste spil


Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.