Dansk
nyheder
Sega Vintage Collection: Golden Axe

Udvikler sur på Sega over deres behandling af hans tidligere arbejde

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Vi har tidligere i dag skrevet om, at Sega fejrer sit 60-års jubilæum med gratis spil og store rabatter. Et af de spil, der bliver tilbudt gratis, er spillet med titlen, der viser sig at være lidt fræk: Golden Axed.

Her er beskrivelsen af spillet på Steam:

Golden Axed offers a unique glimpse into the prospect of a project that could have been, and a rare peek behind the curtain at the sometimes tumultuous world of video game development.

Som det står på Steam, arbejdede Sega Studios Australia på reboots af flere forskellige klassiske franchises. Det gælder blandt andet "2.5D reboots of Golden Axe, Altered Beast, and Streets of Rage, as well as an endless runner version of Shinobi, all encompassed in a universal hub world."

Som du måske har lagt mærke til, så er der ingen af disse spil, der blev til noget. Det er der en god grund til. Sega Studios Australia lukkede nemlig ned i 2013 og tog alle sine projekter med i graven.

Sega Vintage Collection: Golden Axe

Nu har en af udviklerne, der arbejdede på rebootet af Golden Axe, givet udtryk for sin utilfredshed med Sega og måden de planlægger, at sende den lille demo ud i verden:

"Woke up to the surprising news that Sega is releasing the Golden Axe prototype I coded in 2012 under crunch conditions. At least I'm not alone - this appears to be a surprise to everyone I know who actually worked on it," skriver udvikler Tim Dawson på Twitter.

"This project was my personal nexus of nightmare hours, inept management, industry realisations and heroics achieved with a small team under unreasonable conditions, so it's an odd feeling to see it surface eight years later without context, credits and with a joke title sequence."

Dawson og hans kollegaer blev åbenbart bedt om at lave et "darker, bloodier Golden Axe, with splatter and decapitations and two button combat".

I resten af Twitter-tråden forklarer Dawson, hvordan projektet blev til, og den stresset situation han arbejde under, for at levere en prototype på et par uger. Selvom de fik negativ feedback undervejs, var bestyrelsen angiveligt glad for det sidste build.

"The finished build was revealed, and the same management team that negged me earlier lined up to tell me how good it was now."

"I felt dead inside. Not just because of a couple of long 7 day work weeks and start of the RSI in my right arm that would go on to jeopardise development of @AndroidCactus , but because I had no trust left in the people who ran things."

Dawson understreger Segas respektløshed ved at fremhæve disse linjer fra Segas beskrivelse af spillet:

Golden Axed may be janky, may be buggy, may be an artifact of its time, but it offers a unique glimpse into the prospect of a project that could have been.

"Go fuck yourself, parasites," skriver han til sidst.

Sega Vintage Collection: Golden AxeSega Vintage Collection: Golden AxeSega Vintage Collection: Golden Axe
Sega Vintage Collection: Golden Axe

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.